Az Egyesült Királyságban nem szeretik a fizetős online újságokat

Az Egyesült Királyságban nem szeretik a fizetős online újságokat
A The Times és a The Sunday Times digitális tartalmaiért már három éve fizetni kell. A The Sun pedig az idei évben tette fizetősség online magazinját, ennek ellenére a legtöbb egyesült királyságbeli lap továbbra is az ingyenes tartalom modellje mellett maradt.

Ilyen sok ingyenes tartalom mellett nem meglepő, hogy az emberek negatívan ítélik meg a fizetős tartalmakat. A Kantar felmérése alapján a felhasználók 80 százaléka nem látja értelmét, rossz ötletnek vagy feleslegesnek tartja ezt a fajta média szolgáltatást. Míg 23 százalékuk bizonyos körülmények között látná értelmét a fizetős tartalmaknak, de mindössze csak 12 százalékuk tartotta  szükségesnek.

Függetlenül attól, hogy van-e értelme, vagy teljesen felesleges a fizetős média tartalom a hírfogyasztók, különösen a fiatal generációk, egyre inkább a digitális felületeken olvasnak híreket. Az ONS felmérése alapján a két legfiatalabb generáción belül az internetről tájékozódóak arány 70 százalék volt, és a 35 és 54 év közöttiek közt is a többség hírfogyasztása a világhálón keresztül történik.

S míg a The Sun olvasóinak mintegy egyharmadát vesztette el az átállással, a The Times 2012 februárja és 2013 októbere között mintegy 20 százalékkal tudta növelni előfizetőinek számát. Továbbra sem lehet eldönteni, hogy melyik üzleti modell fog működni, hiszen bár eléggé negatívan ítélik meg a fizetős tartalmakat, úgy tűnik mégis lenne igény erre a fajta médiatermékre is.