Amit a szemünk lát egy weblapból?

Amit a szemünk lát egy weblapból?
Az eyetracking szakértők tudják, hogy a szem és az az agy egyáltalán nem ugyanazt látja egy weboldalon. Ezért érdemes úgy tervezni, hogy az agy lásson.

A szemünk képfeldolgozási sebessége ugyan megengedné, hogy mindent lássunk egy elénk kerülő képen, weboldalon. Viszont az agyunk válogat az információk között és egyáltalán nem engedi meg magának, hogy túl sok felesleges dolog jusson el a tudatunkig. Ez okozza például a weboldalak esetében azokat a vakfoltokat, amelyek tapasztalati alapon alakulnak ki bennünk. Egyszerűen elsiklunk az gyunk által feleslegesnek ítélt dolgok felett.

Ezért, nem lehet összehasonlítani egy megkapó, jól strukturált weblapon való olvasgatást, egy vacak, össze-vissza linkekből álló labirintusszerű oldalon való eligazodáshoz. A belső tartalom mellett, a külső megjelenés is legalább olyan fontos az internethasználók számára, mert egy kibogarászhatatlan kezdőoldalt meglátva szinte menekülnek az oldalról a látogatók.

A honlap
tervezés komoly tudomány, negatív térrel, színekkel és miegymással, de ha csupán a SingleGrain infografikájának tanulságait fontoljuk meg, már jó úton vagyunk.
A honlapunkon szemlélődők tekintete többnyire egy F útvonalon halad, így kiemelten fontos, hogy a leglényegesebb tartalmakat horizontálisan egymástól tagolva, és lehetőleg a bal oldalra helyezzük el. Mivel a látogatóink az idő közel 70%-ban a weblapok bal szegmensét fürkészik, ezért a kulcsfontosságú kifejezéseket, menüket és természetesen a logónkat is célszerű erre a terültre tenni.

Kitüntetetten fontos a bal felső sarok, mely nem véletlenül a céges emblémák kedvelt helye.
Felmérések megállapították, hogy majdnem 50%-al nagyobb az esély, hogy ebbe a pozícióba elhelyezve megjegyzik az ügyfelek a vállalatunkat, mintha bárhol máshova tennénk a logónkat.

Mivel a ránk talált internetezők az idő 80%-át görgetés nélkül a lapunk felső részén töltik, így itt kell meggyőznünk őket szakértelmünkről és értékeinkről. Ha az első egy-két bekezdésben nincs benne a lényeg, akkor szinte biztos, hogy elveszti érdeklődését az olvasó, és hamar tovább áll. 

A részletekért érdemes végigszaladni az infografikán, mert mindannyian már tapasztalatból tudjuk, hogy egy jó kialakítás, dizájn létfontosságú feltétele minden népszerű, kedvelt honlapnak.