A tinik már nem hallgatnak rádiót

A tinik már nem hallgatnak rádiót
Egy felmérés azt állítja, hogy még mindig rádión keresztül hallgatnak zenét legtöbben, ugyanakkor arra is rávilágít, hogy a felnövekvő generációk szokásai miatt ez a tendencia hamarosan alapvetően megváltozhat.

Az Audiometrics 2013 májusi, az internet felhasználók között végzett felmérés alapján továbbra is a rádióadások a legnépszerűbb zenehallgatási csatornák az Egyesült Királyságban. A válaszadók mintegy 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rádión hallgat zenéket, míg számítógépen vagy laptopon 16, okostelefonon 14 százalékuk. A listában sereghajtóként a tablet végzett mindössze 2 százalékkal.

Ugyanezen a felmérés azonban teljesen mást mutat a 15-19 éves korosztályban. A fiatalok mindössze 3 százaléka választotta a rádióadókat. A számítógép és laptot ugyanazt az arányt hozta, ellenbe az élen az okostelefonok végeztek 36 százalékkal, és mindössze 1 százalékkal tőlük lemaradva az iPodok és az MP3 lejátszókat találjuk a második helyen. Az eredmény nem meglepő különösen annak fényében, hogy ebben a korosztályban az eMarketer becslései alapján az okostelefon használók aránya eléri a 81 százalékot, ami az elkövetkező években tovább fog növekedni.

A felmérés adatai alapján is megállapítható, hogy a felnövekvő generáció az általa kedvelt zenét vagy zenéket már nem a hagyományos csatornákon keresztül fogyasztja.  Azok a szolgáltatók, akik letöltés alapú, micropaymentes fizetési megoldásokkal segítettek szolgáltatásokban látják kiteljesedni a jövőt, minden valószínűség szerint sikeres lesznek az elkövetkezendő években.