A sikeres bloggerek stratégiája

A sikeres bloggerek stratégiája
A blog egyre inkább bevonul a digitális tartalom előállítás alapvető eszköztárába, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen stratégiával vágunk bele.

Akinek már van blogja tudja, hogy egyáltalán nem könnyű fenntartani az olvasók figyelmét, a közösség szeretetét. A blogok élete folyamatos küzdelem a versenytársakkal, az időhiánnyal és néha a bosszantó trollokkal. Néhány tipp a sikeres blog indításhoz.

A jó blogger tudja pontosan, hogy mit akar. A témája érdekes és megfelelő mennyiségű ember számára érdekes hosszabb távon is. A jó blogger tudja, hogy miért írja a posztokat és mit szeretne vele elérni. Ezen alapvetések tisztázása nélkül legfeljebb napi érdekességekról szóló én blogot lehet írni, ami nagyon kevés embert érdekel.

A legújabb stratégiák szerint érdemes több videót beilleszteni a blogba, akár hosszabb posztokkal elgondolkodtatni olvasóinkat. Az ismertebb szakmai bloggerek némelyike az ingyenes eBook kiadástól sem riad vissza a népszerűségének fenntartásához.

A siker egyik összetevője a sokszínűség társszerzőkkel és vendég bloggerekkel érhető el. A titok másik összetevője az aktualitás, amelyben egyes blogok, blog magazinok messze felülmúlják mostanában a hagyományos médiát.

A szakmai blogok virágzását tapasztalhattuk meg 2013-ban, s remélhetőleg a tendencia jövőre is folytatódik. A blogok értékét adó olvasottságot, a megfelelő stílus kiválasztásával és a célközönséget érdeklő kérdések rendszeres feldolgozásában folyamatosan szinten tarthatjuk. Ahhoz azonban, hogy növekedést is elérhessünk folyamatosan új olvasókat megszólithassunk, posztjainkat rendszeresen meg kell osztanunk a legnagyobb közösségi oldalakon, Twitteren. 

A sikeres bloggerek útját vázolja fel az alábbi infografika, a kezdeti kérdésektől egészen a sikerig.