A médiahack határai

A médiahack határai
Meddig mehet el egy growth hacker? Mi kell a sikeres médiavisszhanghoz? Hogy generáljunk forgalmat kampány oldalunkra?

A Growth Hacking egyik eszköze lehet a médiahack. Több szempontból azonban egyáltalán nem mindegy, hogy miként kerülünk a címlapokra, online lapok és blogok posztjai közé.

Egy kiválóan sikerült kampány épült tavaly arra, hogy az internet, főleg az amerikai oldalak egyáltalán nem tekinthetők biztonságosnak. A rendkívül nagy visszhangot kiváltó szivárogtatási botrányra épített az a hazai biztonsági cég, amely azt állította, hogy adatvédelmi megoldását még 10.000 dollárért sem képesek megtörni a hackerek. Azt állítani hogy Edward Snowden a legjobb marketingünk, bátor kijelentés, de ez esetben bejött. Az egész kampány sikere azon múlott, hogy megtöri-e valaki a rendszert. A Tresorit esetében ez szerencsére nem történt meg, így hiteles maradt az állítás miszerint a rendszer biztonságos.

A média az információt szépen felkapta és rengeteg emberhez eljuttatta. Mondhatjuk, hogy ez egy igen sikeres kampány volt. A hagyományos média és a szakmai oldalak között azonban általában pont az a különbség, hogy míg a hagyományos média legtöbbször nem ért a speciális dolgokhoz, a szakmai médiában nem lehet mindent "eladni". 

Láttunk már sikertelen kampányt is, amely hasonló módon próbált meg egy éppen mindenkit foglalkoztató eseménysorozatra reagálni. A médiahack csak odáig mehet, amíg nem sért, vagy aláz meg bárkit. Minden olyan kísérlet, amely ezen túlmegy általában feleslegesen kelt érzelmeket, felháborodást vagy akár ellenszenvet.

A szakmai oldalakon leginkább olyan típusú posztokat érdemes elsütni, amelyekre pozitív válaszokat, jó reakciókat várunk, ha egy kicsit is bizonytalan a téma, könnyen fordulhat ellenünk a közösség és az persze egyáltalán nem jó a termékünknek, szolgáltatásunknak.

A megosztó, feleslegesen népszerűsködő, vagy mások gondjait saját célokra felhasználó kampányok általában komoly ellenérzéseket válthatnak ki. Nem érdemes ezeket az eszközöket túlértékelni, s használatukhoz is rendkívüli szakértelem szükséges. A Social media hack használatához egy hasznos adalékot is mellékeltünk.