A legeslegjobb újsághirdetések

A legeslegjobb újsághirdetések
Hol van már a tavalyi hó? De itt vannak 2015 leginnovatívabb újsághirdetései. Jessie Sampson szakíró szerint a napfogyatkozással egybeeső Oreo hirdetés, és a Trónok Harca 5. évadjának megjelenésére időzített hirdetés voltak a 2015-ös év legkreatívabb újsághirdetései.

 

(írta: Jessie Sampson)
Múlt havi blog-bejegyzésemben azt írtam, úgy tűnik, egyre többen ismerik fel újra a nyomtatott sajtó erejét és hatékonyságát, amivel képes lekötni az olvasókat, befolyásolni véleményüket és kedvező környezetet teremteni a hirdetések számára.
A szakma vezetői, számos írás és vélemény is egyértelműen fogalmaz a nyomtatott sajtó hirdetésekben játszott egyedi és kiemelkedő szerepéről (lásd például a 101 alapítója, Laurence Green cikkét az újságok szerepéről a skót Windows többplatformos kampányában, vagy a Trinity Mirror Solutions igazgatója, James Wildman elítélő írását a „printizmusról” amely minden észérvvel és ténnyel szembemegy).
Egy valamit azonban kihagytam, nem mutattam konkrét példákat a kreatívokra – olyan innovatív és hatékony print kampányokra, amelyek napilapokban jelentek meg az év során. Ehhez azonban nem is kell messzebbre mennem, elég megnéznünk a 2015 Newsworks Planning Awards jelöltjeit.
24 médiaügynökség 94 hirdetése vett rész az idén harmadik alkalommal megrendezett versenyen, ahol minden korábbinál magasabb elvárások és erősebb mezőny várta a résztvevőket. A győztesek, kiemeltek és továbbjutók között számos alkalommal szerepeltek az újságok újszerű, innovatív és figyelemfelkeltő kampányai.
Ilyen például a PHD napfogyatkozásos Oreo hirdetése, ahol a kampányt az Egyesült Királyságban utoljára 16 éve látott napfogyatkozáshoz időzítették. Az áttetsző Oreo-feliratú csomagolás nem csak aktuális és helyzethez illő volt, de egyben vicces is, és ahogy a Samsung igazgató James Eadie zsűritag fogalmazott, „a megfelelő pillanatban kelt életre.”
Az OOH hirdetésekkel és közösségi médiával együtt a The Sun összekapcsolás révén az #OreoEclipse egy nap alatt 20 millió embert ért el, jó példát mutatva arra, hogy egy igazán eredeti újsághirdetés milyen komolyan tudja a közbeszédet formálni. A PHD ezzel a munkával megnyerte az Év Médiakampánya címet a közelmúltbeli Campaign Media Awards-on.
A Virgin Media és Manning Gottlieb OMD szintén innovatív, kihajtható printhirdetéssel tűnt ki a tömegből a nyári szabadságok időszakában. A több desztinációs utazási ajánlatainak népszerűsítésére a Virgin Media a The Telegraph-fal együttműködve, a Stella magazin címlapján jelentetett meg doboz alakú hirdetést.
A Newsworks, az UCL és a PHD által közösen készített Touching is believing (hiszem ha megfoghatom) felméréssel összhangban, amely azt találta, hogy a print hirdetések érintése növeli a márkaismertséget, a Manning Gottlieb OMD olyan hirdetést készített, amely az olvasót aktivitásra ösztönözte.
A dobozszerű formátum, amelyet az olvasóknak kellet kinyitniuk, ezt kiválóan elérte, és jól kommunikálta a Virgin Holiday több desztinációs utazásait is, csak a címlapon 36 opciót feltüntetve.
Szintén idén nyáron a Sky Sports és a MediaCom az újságok által kínált előnyöket – szerkesztői tartalomhoz kapcsolódás, földrajzi célzás ­– használta fel az olvasókat érintő és érdeklő hirdetések elhelyezésére.
És hogy milyen hirdetések voltak még ütősek 2015-ben?

Olvasson tovább itt:
Az eredeti bejegyzés: