A kínai cenzorokkal birkózik a Linkedin

A kínai cenzorokkal birkózik a Linkedin
A Linkedin hétfőn előrukkolt egy professzionális kínai változattal, amely elősegítheti, hogy közösségi oldal bővíteni tudja felhasználói adatbázisát.

A Mashable.com oldalán megjelent információk szerint elindult a tisztán kínai nyelvre fordított Linkedin. A közösségi portál úgy reméli ezen lépésével több mint 140 millió felhasználóval bővül majd, amely körül belül a fele a jelenlegi összes felhasználójának. Az angol nyelvű változat Kínában jelenleg is több mint 4 millió felhasználóval büszkélkedhet. Derek Shen a Linkedin kínai vezetője már az év elején bejelentette a vállalat keleti terveit, de azok első lépései csak a hét elején realizálódtak. 

A dolog érdekessége, hogy eddig Európában volt a Linkedin legnagyobb nemzetközi csapata, amit valószínűleg a kínaiak vesznek át az új biznisz megjelenésével. A lokalizált szolgáltatás miatt jelenleg is folyik a kínai csapat összeállítása.

Az üzlet megvalósulásához, a Linkedin a Sequoia China Capital-tól és a China Broadband Capital-tól kapott segítséget. Mindkét cég invesztált 5 millió dollár némi tulajdoni részesedésért, ennek ellenére a dolgok egyáltalán nem mennek olyan gördülékenyen, mint ahogy azt a közösségi website remélte.

A  cenzúra határozottan hátráltatja a Linkedin terjeszkedését és komoly vita alakult ki a közösségi oldal tevékenységével kapcsolatban. Egyelőre Kína még nem hozott döntést az ügyben, de mint ahogy már korábban sokaknak (Google, Facebook) meggyűlt a baja a bürokratákkal,  mindenki úgy gondolja, hogy csak idő kérdése a pozitív döntés.

Ugyanakkor fontos a cégnek, hogy megvesse a lábát Kínában és elkezdje népszerűsíteni magát, mert olyan vetélytársai vannak mint például a Tianji, amely Kína jelenleg legnépszerűbb közösségi portálja. Emellett más versenyzők is küzdenek az első helyért, mint például a Dajie, Ushi vagy a Zhenhedao.

A Linkedin reményei szerint hamarosan mindenkinek csak pár kattintásra lesz a saját anyanyelvi támogatás, ennek egyik nagy lépése a kínai piacra lépés.