A focivébén teljesen átalakult a tévézés

A focivébén teljesen átalakult a tévézés
Amerikában a nézők fele már mobilról követte az eseményeket, míg a tévének a másik félen osztoznia kellett.

Az NBCU bejelentése szerint az USA-ban a vébéhez kapcsolódó digitális élőközvetítéseket a nézők kb. fele okostelefonról nézi, míg a másik fél megoszlik a tévénézők és az asztali számítógépről drukkolók tábora között - hívja fel a figyelmet a DigiDay cikke. Bár hozzá kell tenni, hogy a vébét kivéve továbbra is a TV maradt a legnépszerűbb módja a streamelt tartalmak megtekintésének, legalábbis a FreeWheel adatai szerint.

A világbajnokság csoportdöntőinek végéig (ez 48 meccset jelent) a Telemundo adatai szerint 10,7 millió egyéni nézőt értek el, mintegy 105,3 millió élő streames közvetítéssel (meccsenként durván 2 millió), ezek összesen 1,6 milliárd megnézett percet jelentettek.

Csak a Super Bowl tudott jobb lenni

A legerősebb nézettséget a Mexikó – Svédország mérkőzés hozta a Telemundo szerint, ami nem csoda, hiszen az NBCU spanyol nyelven is elérhető. Ennek megfelelően ez a meccs akkora nézettséget generált, amit csak az idei Super Bowl tudott túlszárnyalni. A több mint 500 helyi tudósítóval Oroszországba kitelepült Telemundo eredményei rámutatnak arra, hogy mennyi időt is töltenek el az USA-ban élő latinajkúak a telefonjaikkal.

Túl minden becslésen

A Telemundo számára komoly lehetőség ez, hogy a piac számára bemutassa az államokban élő spanyolul beszélő közösség fogyasztási szokásait, és azt, hogy digitális értelemben mennyivel kifinomultabbak, mint az ember alapvetően gondolná – mondta el Peter Blacker az NBCU digitális média osztályának ügyvezető alelnöke. A csoportdöntők végére a Telemundonak kétszer is vissza kellett vonnia az előzetes bevételbecsléseit, mivel a befolyó összegek mindkétszer meghaladták azokat.

„Itt az ideje elbeszélgetnünk a mértékről és a multikulturális közönségről. Lehet, hogy a mi iparágunkban ez még senkinek sem tűnt fel, de amikor ilyen nagyságrendben tapasztalja az ember, gyorsan észbe kap, hogy ez maga a piac, és itt található az igazi közönség” – foglalta össze Blacker.

A Telemundo számára a következő lépés az lesz, hogy meg kell ismertetniük a közönségüket a TV Everywhere szolgáltatásaival. Bár a csoportdöntők alatt ingyenesen közvetített a csatorna, a döntők alatt azonban már azt szeretnék, ha a nézőik bejelentkeznének a felhasználónevükkel.

Ha eltűnik egy fizetőfal

„Bármikor tüntetsz el egy fizetőfalat azonnal hatalmas közönségnövekedésben lesz részed, ezt minden egyes alkalommal tapasztaltuk, valamennyi streaming szolgáltatással, amivel dolgoztunk” – közölte Hui Zhang a Conviva streaming videoanalitikai cég főkutatója, majd hozzátette: „ A lényeg a konverziós ráta, de ez volt a helyes lépés a Telemundo részéről. Alapvetően a fogyasztók a királyok és neked kell eljuttatnod először hozzájuk az alkalmazásodat.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: tévé, foci, mobil, streaming