A TV már csak egy a sok képernyő közül

A TV már csak egy a sok képernyő közül
A digitális eszközök egyre nagyobb szerepet játszanak az emberek életében, ezzel párhuzamosan megváltoztak a média használati szokások. Most már nem egy, hanem egyszerre több platformon is nézzük, hallgatjuk, olvassuk a különböző tartalmakat.

A digitális tartalomfogyasztása ma már nem lineáris módon, hanem egyszerre több képernyőn keresztül is történik, sőt ez sokkal kényelmesebb is így a felhasználók számára. Ez a felhasználási mód pedig változtatni fog a tartalomszolgáltatók, technológia cégek, az applikáció fejlesztők, és marketingesek eddigi  személetmódján, munkamódszerein. Ez derül ki az eMarketer egyik legújabb felméréséből.

Annak ellenére, hogy a több képernyős média fogyasztásnak számos lehetősége van, mégis a legygyakoribb a TV nézés közbeni  digitális eszközhasználat. Egyes esetekben ez kapcsolatban van a nézett tartalommmal, akár reklámról vagy más műsorról van szó, más esetekben teljesen független tőle. Egy a Facebbok által végzett felmérés szerint az egyesült államokbeli felhasználók 78 százaléka TV műsor nézése közben használják a multiscreen lehetőséget, 72 százalékuk pedig reklámok közben teszi ugyanezt. Az érdekes azonban az, hogy  az esetek sokkal kisebb százalékában keresnek az éppen nézett tartalommal kapcsolatos információkat,  inkább megosztják figyelmüket a két eszköz között és  valami teljesen mást néznek, olvasnak, használnak közben. Leggyakrabban emaileket néznek, vagy a közösségi média felületeket használják.

Ez a fajta hozzáállás, hogy TV-nézés közben is megosztják a figyelmüket a felhasználók ahhoz vezet, hogy a TV  elveszíti központi szerepét és lassan csak egy lesz a sok képernyő közül.