A Facebook hirdetés a legolcsóbb?

A Facebook hirdetés a legolcsóbb?
A fizetett reklám régi problémája a költséghatékonyság. Az online média, közösségi média és a Google hosszú ideje a legolcsóbb alternatívája a hagyományos hirdetési felületeknek.

Az tény, hogy költséghatékonyan akkor tudunk sok embert elérni, ha mindezt online tesszük egy magunk által választott célközönségnek. Az azonban egyáltalán nem mindegy, hogy hol, miként és milyen céllal hirdetjük cégünket, szolgáltatásunkat, termékünket.

Az internet elterjedése előtt sok márka, kicsi cég alig, vagy egyáltalán nem használt reklámokat. Általában a nagyobbak hirdettek újságokban, TV-ben vagy rádióban, esetleg az Arany Oldalakban, de a legtöbb kisvállalkozás nem élt ezzel a lehetőséggel. Egyszerűen túl drágának tartották őket és úgy gondolták nem lehet hatékonyan elérni vele a célközönséget.

De aztán jött az online reklámozás és mindent megváltoztatott. Hirtelen az emberek a márkáikat- és annak tartalmát- több ezer ember elé helyezték. A Moz.com úgy véli, annak a költsége, hogy 1000 embert elérjünk egy újsághirdetésben átlagosan 32 dollárba kerül. A Google Adwords-ön keresztül átlagosan 2,75 dollárból elérhetünk 1000 embert. Sőt a Facebook hirdetések ezt is lecsökkentették teljesen 25 centig.

Tehát, ha valaki ma reklámozni szeretne akár 4000 embernek az nem kerül többe, mint egy dollár per nap. Ez a hirdetési forma számít manapság az egyik legolcsóbb és legegyszerűbb hirdetési formának.
Az persze nagyon fontos, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy kihez, hogyan jutunk el. A reklámok célzottsága növeli a hatékonyságot, míg a tervezetlen kampányok legtöbbször nem érik el a céljukat.

Az online marketing és reklámszakemberek egy része esküszik arra, hogy a Facebooknál jobb felületet nem is álmodhatunk, hiszen az emberek önként böngészik naponta sokmilliónyian. Egyes tanulmányok szerint azonban a Facebook az utóbbi időben vesztett a céges felhasználói hatékonyságából, a túlzott mennyiségű információ miatt az online reklám könnyen elsikkad az olvasó számára nem megkülönböztethető új formái pedig inkább bosszúságot okoznak.

De miért is használjunk online hirdetéseket?

A sikeres tartalmas marketing nem csupán a tartalom létrehozása. Az, hogy fizetett hirdetésekkel reklámozod a márkádat, biztosítja a felhasználót arról, hogy a cége részese a célpiacnak, és ez az ami az értéket képviseli. De, ha a tartalom önmagában nem túl magas színvonalú, ha nem adja vissza azt, amit szeretne elérni az emberek tudatában, és ha nincs optimalizálva mind a keresési mind pedig a szociális médiára, akkor sajnos csak csalódás lesz a végeredmény

A Facebook hirdetések alaptípusai számos lehetőséget tartogatnak a tartalom tulajdonosok számára, a Sidebar, a News Feed és a Mobile News Feed olcsó lehetőségeit tagoló, igen részletes Post and Send cikkben minden alapvető információt megszerezhetünk, ami szükséges egy sikeres Facebook kampányhoz.