4 lépésben sikerblog

4 lépésben sikerblog
A DailyBlogTips négy tippje abban segít, hogy miként lehet sikeresen működtetni a blogunkat. Úgy, hogy ez naponta csupán néhány órát vegyen igénybe.

A blogok egyre nagyobb szerepet kapnak a tartalommarketingben. A cégek érdekes szakmai anyagokkal, a tanácsadók izgalmas és edukatív tartalommal rengeteg ügyfelet szerezhetnek.
A sikerhez vezető négy lépés azonban igen fontos, hiszen ütős tartalom, megfelelő networking, promóció és rendszeresen megjelenő rövidebb bejegyzések megfelelő kombinációjával elérhetjük, hogy látogatóink hűségesen vissza-visszatérjenek.

Az első lépés: Látványos vezető anyagok
Érdemes ilyen anyagokat hétről hétre elhelyezni a blogon. Annak ellenére, hogy munka, és idő igényes anyagok, ezek azok a témák, amelyek miatt a látogatók rendszeresen vissza látogatnak majd. A szakmailag izgalmas, aktuális kérdéseket feldolgozó hosszú anyagok megérik a ráfordított néhány órát.

A gyakorlott bloggereknek ez a feladat egy-két óránál többet nem jelent, de egy kezdőnek akár 3-4 órás munkát is adhat egy ilyen átfogó anyag elkészítése.

Második lépés: Networking
Napi harminc percnél többet nem kell ráfordítani, de enélkül gyakorlatilag nem lehetünk a blogoszféra részei. A Networking nem csak a saját olvasóink kiszolgálását jelenti, más blogokban, Facebookon, Twitteren is aktív szerepet kell vállalnunk.

Harmadik lépés: Promóció
A megírt nagy anyagokhoz nem árt egy kis közösségi média megosztás. Amint megjelent az anyag, használjuk a Twitter, Facebook, Google+, Pinterest lehetőségeit. Ha anyagunk nagyon szakmai ne felejtsük ki a sorból a Linkedint se. Ez is meg van félóra alatt.

A negyedik lépés: Folyamatos rövid posztok
Nem lehet állandóan hatalmas anyagokat feldolgozni. Szükséges közé néhány rövid hír, eseménybeszámoló és bejelentés is. Ezek lazítják a tartalmat és élővé teszik a blogot mindennap. Erre érdemes napont szintén fél órát áldozni. Nem fogják annyian olvasni, mint a nagy összefoglalókat, de hozhatnak újabb olvasókat.

A blog műfaj nagyon fontos sajátsága, hogy legyen meg a saját hangunk, legyünk érdekesek és hitelesek. A blog elsőkézből szerzett információkkal különösen vonzó lehet akár a nagy média termékek számára is. Egy csomó hasznos infot tartalmaz a blogokról szóló infografikák gyűjteménye.