20 ezerért sajtóközlemény?

20 ezerért sajtóközlemény?
Az ügynökségeket és saját alkalmazottat megfizetni nem tudó cégek az időszakos sajtómegjelenések érdekében egy új online alkalmazást vehetnek igénybe.

„A folyamatos kommunikáció hasznos, de néha egy jól megírt sajtóközlemény is elég a hírveréshez.” – állítja a most indult PR szolgáltatás, a GetPress. Egy cégnek korábban két választása volt, ha egy közérdeklődésre számot tartó hír kapcsán megpróbált a sajtó hasábjain megjelenni: fordulhatott kommunikációs ügynökséghez, ahol az egyszerű feladatok mellett komplett stratégiát építettek fel számára, vagy felvehetett erre egy alkalmazottat, aki házon belül végezte hosszú távon a feladatát. A két opcióban az a közös, hogy magas költségekkel jár, és átfogóbb megoldást ad, mint amilyenre néhány vállalkozásnak szüksége van.

A GetPress alkotói szerint nem minden cégnek van lehetősége arra, hogy nagyobb összeget fordítson sajtókommunikációra, és sokaknál nincs is folyamatosan olyan hírértékkel bíró esemény, amely médiafigyelemre számíthatna. Ezek a vállalatok így nem is fordulnak ügynökségekhez, és alkalmazottat sem vesznek fel, viszont a szaktudás hiánya miatt nehézségekbe ütköznek, amikor sajtómegjelenést szeretnének elérni valamilyen történés kapcsán.

Az időről-időre felmerülő problémájukat egy jól megírt sajtóközlemény, és annak szakszerű kiküldése orvosolhatja, amely most az új szolgáltatás révén könnyen hozzáférhető. A készítők PR szolgáltatástól szokatlan módon újságírókat is bevontak az oldal tervezésébe, akik észrevételeikkel, javaslataikkal alakították a weboldal működését, hogy a GetPress és a sajtó együttműködése minél hatékonyabb lehessen.

A megrendelőknek egy néhány vázlatpontból álló űrlapot kell kitölteniük az oldalon, amely alapján a GetPressnél dolgozó újságírók és PR szakemberek összeállítják a közleményt, majd annak kiküldését és monitorozását is levezénylik. Komplett tanácsadás és stratégiai tervezés szándékosan nem szerepel a szolgáltatások között, a készítők szerint ugyanis erre továbbra is az ügynökségek és teljes munkaidőben foglalkoztatott szakemberek alkalmasak.

Vélemény a hírrel kapcsolatban
A hír számomra komoly kérdéseket vet fel. Egyrészt az oldalon található minimál sajtóközlemény 20.000 forintos ára nem igazán kelt bennem bizalmat a minőség tekintetében. A "normál" 40.000 forintos ár is elég furcsa a piacon, illetve az Instant 70.000 forintért négy órán belül kiküldött közlemény sem tudom, hogy elnyeri-e a piac tetszését.

A médiaügynökségek biztos, hogy nem örülnek az ilyen piaci anomáliának, de ha a hatékonyság alacsony lesz akkor a megrendelők sem lesznek boldogok. Vannak dolgok, amit szívesen bízok szakemberekre, ilyenkor el is várom, hogy kapjak is valamit a pénzemért. Azért mert valami olcsó nem biztos, hogy jó is, a sok éve felépített kapcsolatok ilyen alacsony áron biztos nem hozzáférhetők. Azért én kiváncsi leszek, hogy ettől lesz-e origos megjelenése az ügyfeleknek, mint ahogy azt a partnerek feltüntetésével sejteti a szolgáltató.