1 millióan szerkesztenek tartalmat a Scoop-on

1 millióan szerkesztenek tartalmat a Scoop-on
A tartalom gyűjtögető és megosztó oldal két és fél év alatt regisztrált felhasználói megváltoztatták a média fogyasztási szokásokat.

Content curation, az elmúlt években született fogalom. Annyira, új, hogy még pontos szavunk sincs rá. Tartalomgyűjtés, újramegosztás, újraszerkesztés. Az igényt egyértelműen az hozta el, hogy egyre többen érezzük, hogy túl gyorsan és egyre átláthatatlanabb tömegben záporozik ránk az online tartalom. Szeretnénk átlátni, megszűrni, csak a bennünket érdeklőt elolvasni.

Ehhez kiváló megoldások születtek az utóbbi években. A Scoop.it mellett legalább egy tucat hasonló szolgáltatás kínál ilyen lehetőségeket. Ezek közül a Paper.li és a Flipboard inkább magazint készíttet a felhasználókkal, a Scoop.it egy még egyszerűbb megoldásban gondolkozott.

A lényeg persze mindenhol a megosztás, az elérés multiplikálása. Egy gombnyomással, egyszerűen, bárhonnan elérhetővé tenni a híreket. A Scoop.it elképesztő olvasó számának ez a titka, de a 2011-ben indult szolgáltatás, most nem a 100 millió olvasójára büszke, hanem az egy milliomodik szerkesztőjét ünnepli.

Blogbejegyzésükben megemlékeznek arról is, hogy egy nagyrészt bukott szlgáltatást sikerült ilyen sikerrel új irányba terelni.