Így működik Magyarország vizes marketingje

Így működik Magyarország vizes marketingje
Hazánk gyógyító és hűsítő vizei a német sajtóban

A Die 2, a Baden-Badeni székhelyű Klambt kiadó hetente megjelenő TV-újságja, amely Németországban egyedüli módon prezentálja 40 német adó heti programját. Mivel egyúttal a leghíresebb sztárok életéről is beszámol, ezzel olyan egyedülálló tematikus kombinációt kínál Németországban, ami miatt a legnépszerűbb TV műsorújságok közé sorolják. A közel 89.000 példányban megjelenő lapot mintegy 218 ezer olvasó forgatja, legtöbben közülük a 30-59 év közötti hölgyek, az úticélok kiválasztásában a legfontosabb döntéshozók. Az újság ezért a műsorok bemutatása és a sztárok életébe való betekintés mellett még egy plusszal, azaz hasznos tippekkel is szolgál olvasói számára. Tanácsai elsősorban az egészség, az utazás, a szépség és a táplálkozás területére terjednek ki. A júniusi utolsó szám a felsorolt témákat mintegy kombinálva, Európa legszebb fürdőibe invitált.

A 3 oldalas írás elsőként Budapestet, Európa fürdő fővárosát mutatta be, a Széchenyi, a Gellért és a Rudas fürdő mellett Budapest egyéb érdemeit – így az építészetet, a gyönyörű Duna panorámát, a Vásárcsarnokot és kávéházainkat is - népszerűsítve. Az írás szerint a Budapestre látogatókat a gyógyító víz mellett a történelem varázsa, valamint kulturális és kulináris meglepetések várják. A cikk hírértéke 3,42 millió forint. Június végén egy másik újság, a Das neue női magazin is hazánk vizeihez csinált kedvet. A 140.000 példányban megjelenő és 410 ezer olvasót számláló, elsősorban hölgyeket célzó hetilap népszerűségét elsősorban annak köszönheti, hogy olvasóit naprakész információkkal látja el napjaink sztárjainak, hírességeinek az életéből. Rendszeres és kedvelt rovata emellett az Utazás is, ami ezúttal a Balatonhoz kalauzolt. A 2 oldalas, szép képekkel is illusztrált írás Keszthely, Badacsony és Hévíz példáján keresztül a magyar tenger valamennyi érdeklődőt kielégítő kínálatát mutatta be, egyúttal 2,2 millió forint hírértéket generálva.

Magyarország „vizes“ prezentációja az Európai Régiók és Városok Találkozóján Pozsonyban
A Magyar Turisztikai Ügynökség szlovákiai képviselete is részt vett az Európai Régiók és Városok 7. Találkozóján, amely 2016. július 8. és 9. között került megrendezésre Szlovákia Európai Uniós elnökségének egyik nyitórendezvényeként. A regionális együttműködések lehetőségeit elemző politikai-szakmai konferenciát a Duna-parton „DANUBE UP“ címen nagyközönségi standos kitelepülés és színpadi prezentációk is kísérték, amelyeknek fő témája a víz volt ezen belül is a vízgazdálkodás, vízvédelem, vízi turizmus, fejlesztések és startupok. A szlovák régiók és innovátorok mellett 14 ország mutatkozott be. Magyarországot a Magyar Turisztikai Ügynökség, az Esztergomi Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum azaz a Duna- Múzeum és a Fővárosi Vízművek képviselték a Duna Régió Stratégia Miniszteri Biztosi Titkárság koordinálásában.

A turizmus vizes témájú kínálata sokrétű volt a fürdőkre, tavakra, Duna-, Tisza-menti turisztikai ajánlatokra, nyári üdülésre, aktív és ökoturizmusra valamint kulturális látnivalókra összpontosult. A rendezvény színpadán az egyes országok turisztikai prezentációjára is sor került, Magyarországra a Magyar Turisztikai Ügynökség imázsfilmje és a szlovákiai külképviselő kommentált fotóprezentációja invitálta a nézőket. A magyar standon a turisztikai kiadványok mellett a Duna Múzeum vízimalom makettje és interaktív játékai arattak nagy sikert a látogatók körében. A standot meglátogatta a Pozsony Megyei Önkormányzat és magyarországi partnerrégióinak delegációja is a Pozsony Megyei Önkormányzat elnökével és alelnökével, A Győr-Moson- Sopron Megyei Közgyűlés elnökével és a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés elnökével, de a kínálat iránt érdeklődött a szakmai konferencia számos szlovák, magyar és külföldi résztvevője is.