Így használd az online PR-t!

Így használd az online PR-t!
Ha egyszerre szeretnél márkaismertséget és több látogatót, akkor bizonyos lépéseket be kell tartani az online PR területére lépve.

A Google egyik legfontosabb rangsorolási faktora továbbra is az oldaladra mutató linkek mennyisége és minősége: minél több jó minőségű oldalról mutat link a honlapodra, annál előrébb szerepelsz a Google találati listáján. Márkaismertség és SEO előnyök egyszerre – íme hét tipp, amelyek lépésről-lépésre mutatják meg, hogy hogyan szerezz jó minőségű backlinkeket online PR segítségével - írja a 7blog.

MI AZ, HOGY ONLINE PR?

Az online PR fogalmát sokan sokféleképpen igyekeztek körbeírni az utóbbi időben, az egyik közkedvelt definíció szerint az online PR nem más, mint a tradicionális PR ötvözése a tartalommarketing technikáival, a közösségi médiával és a keresésőoptimalizálással, azaz a statikus hírek párbeszédekké alakítása és a tradicionális média megkerülése abból a célból, hogy közvetlenül tudd megszólítani a célcsoportodat online – és az lehetőleg tovább tartson, mint a klasszikus, egynapos hírek. Én ennél egyszerűbb definíciót alkalmazok: azt szoktam mondani, hogy az online PR a klasszikus PR SEO szolgálatába állítása, azaz a márkaismertséget célzó PR ötvözése azzal az igénnyel, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljen az oldalad a Google találati listáján.

Ha egyszerre szeretnél márkaismertséget és több látogatót, akkor az alábbi hét dolgot tartsd szem előtt, amikor belevágsz az online PR-ba:

1. VÁLOGASD MEG A SZAVAIDAT

Ha megvan a fő üzenet, amit kommunikálni szeretnél, akkor derítsd ki, hogy mely keresőszavak a leginkább relevánsak vele kapcsolatban és mekkora ezekre a havi keresésszám. Ennek legjobb módja a Google Keyword Planner, amihez szükséged lesz egy Adwords fiókra.

2. AZ LSI MÁGIÁJA
Ha beírod a Google keresőjébe az elsődleges kulcsszót, majd a legelső találati oldal legalján megnézed, hogy milyen más kifejezéseket dob fel neked a Google, akkor máris rátaláltál az úgynevezett LSI kulcsszavakra (Latent Semantic Index, azaz Látens Szemantikai Indexelés).

Ezek olyan kifejezések, amik jelentésüket illetően szorosan kapcsolódnak az elsődleges, általad lekérdezett kifejezéshez, így ha közülük is szerepel néhány a szövegedben, akkor a Google feljebb sorolja az adott tartalmat, mert valószínűsíti, hogy az adott kulcsszóra pont a te tartalmad a legrelevánsabb válasz.

A releváns kulcsszavak ezen kívül kontextuális mankót is adnak a kezedbe, mert feltárják, hogy mire kíváncsiak az emberek az általad közölni kívánt tartalommal kapcsolatban. Még több LSI kulcsszóra találhatsz rá az Ubersuggest nevű eszköz segítségével.

3. MINŐSÉG ÉS RELEVANCIA
Hiába brutál jó a tartalmad, ha egy olyan blogon jelenik meg, amit a kutya se olvas. Válassz olyan médiumot, ami népszerű és megbízható – sőt, lőj magasra: érdemes felvenni a kapcsolatot a nagy, országos online magazinok vagy híroutletek szerkesztőivel, mert ha elég jó a témád, vevők lesznek rá.

Ha kisebbekkel is próbálkozol, akkor javaslom, hogy csekkold le az adott oldal és domain autoritását, ami egy 0 és 100 közé eső szám és azt mutatja meg, hogy mennyire hiteles az adott oldal, illetve domain. Az oldal autoritása a page authroity (PA), a domain autoritása a domain authority (DA), a hely pedig, ahol a legkönnyebben ellenőrizheted le mindkettőt, az a MOZ Open Site Explorer. Válassz olyan oldalt, aminek a PA-ja és a DA-ja is magas. Összehasonlításképpen: Mindenegyben blog: DA 27/100, PA: 25/100; 24.hu: DA 71/100, PA 76/100; The New York Times: DA 100/100, PA 97/100.

A minőség mellett a relevancia is ugyanolyan fontos. A Google többre értékeli azt a linket/említést, ami olyan oldalon jelenik meg, ami tematikájában szorosan kapcsolódik a vállalkozásodhoz, mintha egy sokkal látogatottabb, de tartalmilag kevésbé releváns oldalon jelenne meg.

Más szóval, ha például virágkötészettel foglalkozol, akkor téged hivatkozó/említő tartalom a Google szemében többet ér, ha az egy olyan oldalon jelenik meg, ami botanikával foglalkozik, mintha alternatív gyógymódokkal foglalkozó portál közölné még akkor is, ha az alternatív gyógymódos portál nagyobb látogatottsággal bír, mint a botanikai. További trükkök itt!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: PR, Marketing