Állítsa be, hogy milyen reklámokkal találja be a Google

Állítsa be, hogy milyen reklámokkal találja be a Google
Reklámok voltak, vannak és lesznek; akkor már miért ne nézzünk olyat, ami kicsit is érdekel minket!

Az online hirdetések világa erősen megosztó téma. Sokan, úgy ahogy van, gyűlölik az egészet, míg mások elfogadják ezek szükségszerűségét, de nem bánnák, ha a reklámok minősége javulna valamicskét – hívja fel a figyelmet a Make use of cikke.

Csak néhány kattintás

Szerencsére javulnak a dolgok, már csak azáltal is, hogy egyre több cég engedi, hogy maga a vásárló válogathassa össze, legalább témáiban, hogy milyen hirdetésekre, reklámokra kíváncsi. A személyre szabott hirdetések beállítása eddig is létező opció volt a Google-nél, de az új Ad Settings oldal (magyar nyelven) még inkább megkönnyíti a dolgunkat.

Csak kipipálgatjuk, ami nem igaz ránk

Ahogy az oldalon is szerepel, a lényeg, hogy a Google megmutassa, milyen szempontok alapján válogatja ki számunkra a megjelenítendő hirdetéseket. Ez tulajdonképpen egy könnyen áttekinthető listát eredményez mindarról, amit a Google gondol rólunk.

A legfontosabb persze ebben az, hogy minden egyes kilistázott pontot ki és bekapcsolhatunk. Például, ha a Google valami furcsa véletlen folytán úgy gondolná, hogy vonzódunk a rózsaszín tütükhöz és mi határozottan úgy érezzük, hogy nincs szükségünk arra, hogy ezt minden egyes alkalommal, egy kedvezményes árajánlattal megtámogatva az arcunkba töröljék, akkor csak megkeressük a rózsaszín tütüt a listán és kikapcsoljuk.

Ne kapcsoljuk ki az egészet!!!

Sokan persze erre azzal reagálnak, hogy az egészet kikapcsolják a fenébe, de ez nem biztos, hogy a legcélravezetőbb megoldás, hiszen reklámokat eztán is kapnak majd, csak azok kevésbé fognak passzolni az érdeklődési területeikhez. Gyakorlatilag a „mindenkinek” szánt vegyesfelvágottat kapjuk meg, amibe belekerülhet a rózsaszín tütü, ha egy ilyen divathullám söpör végig a glóbuszon.

Akár úgy is tekinthetünk erre a jelenségre, hogy magunk elé idézzük a legdühítőbb, viszonylagos rendszerességgel előkerülő netes reklámokat, amiket innentől kezdve egy gombnyomással megszüntethetünk, hiszen a szerencsétlen Google csak azért dobálta elénk, mert fogalma sem volt arról, hogy mi érdekel minket igazán.

Ha egyszer nem vagyunk technoőrült nagymamák…

Azért is érdemes erre ránézni, mert a segítségünk nélkül képes a gép furcsa dolgokra. Például, amikor e sorok írója beletekintett a saját hirdetési beállításaiba, a Google feldobta a nyugdíjas életet és a romantikus filmeket. Míg a Make use of újságíróját egy Bues és kutyarajongó síelőként látta a Google, aki a gyermeknevelés iránt is fogékony.

Ami még lényeges, hogy a Google Chrome elkezdte a rossz megítéléseket kapott hirdetéseket blokkolni is. Alábbi cikkünkből további részleteket tudhat meg a reklámszűrő működéséről.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: google, Reklám