Állatokkal igyekeznek közelebb kerülni a vásárlókhoz a vállalatok

Állatokkal igyekeznek közelebb kerülni a vásárlókhoz a vállalatok
A technológiai cégek sokszor keltik sivár, mérnöki szerkezetek látszatát, melyeket megfoghatatlan nullák és egyesek sorozata alkot. Hogyan lehetne mégis emberközelibbé és barátságosabbá tenni ezeket a látszólag hideg cégeket?

Válasszunk okosan olyan logót, mely azonnal pozitív érzéseket vált ki az emberekből. Márpedig kevés hasonlóan megragadó és általánosan szívmelengető dolog létezik, mint az állatvilág, így meg sem lepődünk, hogy töretlenül szaporodnak az állatkás emblémák az informatikai iparban és más területeken is.

Gyerekként megtanultuk, hogy bizonyos állatok jól reprezentálnak bizonyos tulajdonságokat, és ezt a fajta asszociáció felnőtt korukra is megőriztük, amit a vállalatok meg is próbálnak kihasználni. A Twitter madárka logójáról így rögtön a csiripelés szerű, gyors beszéd, a Zynga online játékgyártó pajkos kutya emblémájáról a házi kedvenccel eltöltött vidám percek, míg a Secret - közösségi üzenet oldal - rókájáról valami ravasz, titokzatos dolog juthat eszünkbe. Persze a listának itt koránt sincs vége, többek között a Linux, a Firefox és az Alibaba – ázsia legnagyobb online kereskedelmi oldala – is állatokat választott logójára.

Nemcsak logóban, hanem kitömött állatként is megjelenhetnek később ezek a vállalatot megtestesítő figurák. Kris Schantz - torontói üzletember - cége 12 éve foglalkozik azzal, hogy különböző neves vállalatok számára készítsen plüss állatokat, így többek között a Yahoo-nak és a Sony-nak is. Mint mondja, sokan örülnek a céges ajándék tollaknak vagy pólóknak. De a játékok sokkal mélyebben megérintik az embereket.

A világszerte számos nagyvállalat, egészen a bankoktól a mobil szolgáltatókig, igyekszik állatokkal belopni magát a célközönség szívébe, melyek közül a 30 legnépszerűbbet a Wall Street Journal össze is gyűjtötte. Ha esetleg új céges emblémán gondolkozik, akkor okvetlenül megéri körülnézni az állatvilágban is, hátha talál olyan állatot, mely nemcsak aranyos, de a cége célkitűzéseit is képviselni tudja.

A cikk forrása itt olvasható.