Vudubaba a marketingben?

Vudubaba a marketingben?
Nem észre, hanem az érzelmekre kell hatni.

Olyan ez, mint az udvarlás! A hatékony tartalommarketing alapja nem az ésszerű meggyőzés, hanem az érzelmekre ható csábítás. De vajon mi kell ahhoz, hogy akár feltett szándéka ellenére is vásárlásra bírd az Olvasódat? - Teszi fel a kérdést a Langmar Konnunikáció cikke.

1. Készíts tartalommarketing vudubabát!
A Haitin gyakorolt fekete mágia és a tartalommarketing közös pontja, hogy a „mágus” előbb babát készít az alanyról, akire hatni kíván. Ez a Te esetedben persze nem azt jelenti, hogy tyúkvérbe kellene áztatnod a célközönséged valamelyik tagjának a képmását. De az elv kicsit hasonló. Pontosan magad előtt kell látnod a „célszemélyt”.

Tőlünk is hallhattál már arról, hogy mennyire fontos az ideális olvasó megszólítása. Ebben a cikkben például egyenesen azt hangsúlyoztuk, hogy az értékesítési szöveg se nem Rólad, se nem a termékedről, hanem elsősorban az olvasódról szól.

Ha marketingszöveget írsz, akkor tudnod kell: a célpiacod nem az egész világ. Hanem csak azok az emberek, akiknek a problémájára megoldást tudsz nyújtani. Ezért a tartalommarketing alapszabálya az, hogy elsősorban nem a terméked fontos, hanem a leendő vásárlód problématudata.

Miután tehát magad elé idézted, az olvasódat képviselő „vudubabával” erről a problémáról kell képzeletbeli párbeszédet folytatnod a szövegben: ez a dialógus lesz a tartalom. Ha a fájó pontokat megtalálod, és képes vagy a gyógyírt hihetően felkínálni, akkor már le is győzted a minden irányból áradó reklám által kiváltott spontán reakciót, a hárítást. A teljes poszt itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!