Vége a logólopásnak?

Vége a logólopásnak?
Elindult egy weboldal, amely kimondja nem érdemes logót lopni. A logó rendkívül fontos üzenethordozóként egy brand saját jelzése, ne lopj magadnak.

A marketingesek egyik legfontosabb feladata brandépítés. A brand elemek, a márkanév és a logó harmonikusan kell, hogy kiegészítsék egymást a termék, vagy szolgáltatás üzenetének átadásban. Hatalmas hiba nem költeni rá, más tollával ékeskedni.

A Logó másolókat szándékozik lebuktatni az a most indult blog, amely módszeresen kutatja fel a logó tolvajokat, illetve lehetőséget ad az eredeti terveket készítő grafikusoknak megmutatni a forrást. Az igénytelen logó tolvajok annyira nem veszik a fáradtságot, hogy megváltoztassák az eredeti tervekben szereplő színeket, formákat.

Az oldal megalkotói megelégelték a gátlástalan másolókat és úgy döntöttek, pontot tesznek az elharapózott logó lopási hullámra.A hozzájuk forduló grafikusokat, vagy eredeti logo tulajdonosokat azzal segítik, hogy oldalunkon elhelyezik az eredetit és a másolatot egymás mellett, nyilvánvalóvá téve a hasonlóságot. A bátor oldal mindenféle félelem nélkül kimondja, hogy ne lopj, mert azzal felkerülhetsz az oldalra. Gyaníthatóan senki sem szeretné a cégnevével gazdagítani az oldal tartalmát, a Logothief.com ugyanis kíméletlenül kimondja, hogy kitől lopták a vitatható vizuális elemet.


Az interneten persze számos szolgáltatás hasonlíthat egymásra, olyan is van, hogy valaki hasonlót talál ki, de az oldalon található képek bárkit meggyőznek, hogy a forrás pontos ismerete nélkül még a logónkat sem érdemes elhelyezni. A véletlenek kizárva, a tények magukért beszélnek. Felesleges magyarázkodni, hiszen elég egy pillantás és máris tudjuk, hogy honnan származik a vitatható design elem.

Szerencsére nem találtunk magyar példát, de azt gondolom, hogy ha nagyon keresnénk biztos akadna az oldalra való logó itthon is.