Valentin-nap: már most meg kell kezdeni a felkészülést

Valentin-nap: már most meg kell kezdeni a felkészülést
A Valentin-nap a magyarok számára is egyre fontosabb, így a marketing szakembereknek és a kereskedőknek is résen kell lenniük. Te maradsz az örök klasszikusnál, vagy esetleg a csokor virág mellé odateszel valamit?

Kereskedelmi szempontból február legtöbb figyelmet érdemlő eseménye a Valentin nap. Még van rá idő, hogy ne csak a megfelelő termékekkel és promócióval, de releváns tartalmakkal is felkeltsük a potenciális vásárlóink érdeklődését - írja a Kosárérték e-kereskedelmi magazin.

A három év költéseit 200 országban vizsgáló Mastercard Love Index szerint a Valentin nap kezd felértékelődni a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ilyenkor, mint három éve, az ajándékok online beszerzése pedig 125 százalékkal nőtt. A kereskedőknek azt sem árt tudni, hogy a romantikus nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. 14-én viszont a bankkártyás tranzakciók 75%-a éttermekben történik. Az örök klasszikus, a virágcsokor is rendkívül népszerű: Magyarországon ebben az időszakban 36%-kal fordítunk többet virágokra, mint 2014-ben.

Természetesen egyáltalán nem lehetetlen, hogy más termékeket, szolgáltatásokat is a szerelmesek figyelmébe ajánljunk, és ennek egyik legjobb eszköze a tartalommarketing – legyen szó cikkekről, videókról, podcastról vagy bármi másról. A lényeg, hogy a tartalom informatív, érdekes, hasznos vagy éppen szórakoztató legyen: olyan, ami az adott témában meg tudja érinteni a célközönséget. Ezzel ugyanis kapcsolatot teremtünk a vásárlóinkkal, ismertséget és bizalmat építünk, ami pedig vásárláshoz vezethet.

1. Csak nyugi, segítünk megszervezni
A készülődés egy fontos Valentin-napi randira bizony stresszes is lehet. Éppen ezért sokan szívesen fogadják, ha kicsit enyhítünk a szervezés nehézségein, és tippeket adunk a programmal kapcsolatban. Ajánlhatunk éttermeket, filmeket, utazást, aktuális rendezvényeket. Hölgyeknek akár sminkelésről vagy a megfelelő illat kiválasztásáról szóló tartalmakat is gyárthatunk.

2. Mit ajándékozzunk?
A virág, édesség, üdvözlő kártyák biztosan dobogós helyen végeznek egy képzelt Valentin-napi versenyen. Attól, mert mi kereskedőként nem ezeket kínáljuk, még közzétehetünk egy érvekkel, információkkal dúsított ötletlistát arról, hogy a saját kínálatunkból mi lehet jó ajándék. Hiszen ha valaki ismeri a (leendő) párja érdeklődési körét, még nem biztos, hogy azt is tudja: az adott témában mit érdemes megvásárolni. A poszt itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!