Tartalommarketing egy kicsit másképpen

Tartalommarketing egy kicsit másképpen
A közösségi média mindenhatóvá válásával a tartalommarketing először csodafegyver lett, aztán gyakorlatilag a kötelező menetfelszerelés részévé vált az e-kereskedelem minden egyes harcosa számára.

A tartalommarketing egy viszonylag tág kategóriája a kommunikáció egy viszonylag szűkebb szegmensének. Rengeteg formája alkalmazható abból a célból, hogy segítsen a vállalkozásoknak potenciális vásárlóik vonzásában, bevonásában és megtartásában. Mivel ma már szinte senki nem lehet meg valamilyen szintű tartalommarketing nélkül, a vállalkozásoknak új erőforrásokat kell bemozgatni kommunikációs büdzséjükbe, ami a kisebbek számára sok esetben kifejezetten megterhelő lehet - írja a kosarertek.hu.

A megosztott tartalom olcsóbb
Mivel tehát a jó tartalommarketinges módszerek szükségesek és hatékonyak, de sokszor elég drágák, a takarékos tartalomstratégia – figyelembe véve a költségeket és a rendelkezésre álló büdzsét – a saját média működtetésén kívül megosztott, avagy vendégtartalmakkal is dolgozik. Egyszerűen szólva azért, mert egy jó cikket megkeresni és megosztani könnyebb, mint írni egy sajátot.

De hol találok tartalmat?

A jó – vagyis márkánk és vásárlóink szempontjából egyaránt releváns – tartalom nincs mindig kéznél, meg kell keresni. Olyasmi folyamat ez, mint amikor egy művészeti galéria kurátora felkutatja azokat a műtárgyakat, amiket érdemes megosztani a közönséggel. Nem véletlen, hogy az angolban a curation szót használják a megosztandó tartalmak válogatására és a galériás említett feladatára egyaránt.

Bármilyen terméket vagy szolgáltatást áruljunk is, az interneten minden bizonnyal rengeteg releváns tartalom található a témában, de ezek a legkülönbözőbb minőségi színvonalat képviselik, ráadásul gyakorta fellépnek nyelvi akadályok is.

Keressünk türelmesen a nekünk fontos témákban. A találatokat válogassuk át, és válogassuk ki azokat, amelyek érdemesek lehetnek megosztásra a különböző platformjainkon (Facebook, hírlevél, blog stb.). A kezdeti stádiumban a legnehezebb minőségi tartalmakat találni, később ez egyre könnyebbé válik, hiszen már számos olyan forrást (híroldal, blog, videós csatorna vagy más) azonosítottunk, amik megbízható színvonalú tartalommal szolgálnak a nekünk kellő témákban. Ezeket nézzük rendszeresen, sőt érdemes őket valamilyen csatornafigyelőbe (pl. Feedly) elmenteni, így könnyebben átnézhetjük, mi jelenik meg rajtuk. Annál értékesebb egy forrás, minél kevésbé valószínű, hogy közönségünk már találkozott a posztjaival, vagyis: célozzunk a ritkaságokra! A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!