Reszponzív design az e-mail marketingben

Reszponzív design az e-mail marketingben
A reszponzív weboldalakon túl, egyre nagyobb szerepet kap az mobilos ügyfelek e-mail kampányokon keresztüli megszólítása. A feladat nem egyszerű.

Működő példákkal és egy infografikával is megtámogatta a reszponzív desing e-mail kapmpányokban elfoglalt szerepéről szóló cikkét az econsultancy.com. A cikk már csak azért is érdekes, mert a hagyományos e-mail kampányok ideje láthatóan az okostelefonok és tabletek megjelenésével lejárt.

Az eddig kiküldött leveleket jórészt asztali számítógépeken és laptopokon olvastál el a címzettek, manapság pedig jórészt mobil eszközökön. Ez változtatott a felhasználók olvasási hajlandóságán, gyakorlatilag pozitív irányba terelve a módszer lehetőségeit. A mobil így hatékonyabbá teszi az e-mail marketinget, ha maga "tálalás" megfelelő.

Persze nagyon számít a tartalom is ebben a szegmensben, hiszen ha a megfelelő célközönséget bombázzuk üzeneteinkkel, akkor a hatékonyság tovább növekedik, ha nem akkor természetesen akár értelmetlen spam kategóriába is eshet az üzenetünk.

Visszatérve a hatékonyságra, a felmérések szerint akár 50 százalékos hatékonyságot is elérhetünk a marketing leveleinkkel, ami döbbenetesen magas érték. A cikkben szereplő példák többsége megmutatja, hogy a megfelelő design mennyivel növelte felhasználókban a levelek megnyitási hajlandóságát.

A megnyitási hajlandóságon túl, az átkattintások is megnövekednek a reszponzív design megfelelő alkalmazásával, abban az esetben, ha a célközönségünk nem az idősebb generáció tagjai.