Rendelj a büféből az ülőhelyedre!

Rendelj a büféből az ülőhelyedre!
A mobilról rendelhető italok és ételek növelhetik a stadionok bevételeit - legalábbis az Oracle Cloud kutatása szerint. A biztonság és a kellemes környezet mellett a szurkolók a mobilos étel és italrendelést tartják a legfontosabbnak élményjavító tényezőnek.

Az Oracle Hospitality „The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage” című új kutatása szerint, az elmúlt 12 hónapban szurkolók több mint 40 százaléka hagyta ott a sort a büféknél vásárlás nélkül a túl hosszú várakozási idő miatt. A vezető piackutató szolgáltató Turnkey Intelligence közreműködésével készült felmérés során 8 ország több mint 3500 szurkolóját kérdezték meg azzal a céllal, hogy feltárják, mi a legfontosabb a számukra.

A jelenlegi trendek szerint a stadionok a kivetítőkre és a játékot megelőző szórakoztató programokra költenek hatalmas összegeket, hogy megtöltsék a lelátókat. A kutatás ezzel ellentétben azt bizonyítja, hogy olyan technológia alkalmazása, amely az étel és ital vásárlását erősíti, nagyobb megtérülést hozhat. Sőt, a felmérés eredményei kimutatták az étel-italhoz kapcsolható technológia kihasználatlanságát, illetve megerősítették a megoldás iránti jelentős keresletet is. Például a mobil technológia használata a rendelés és a fizetés javítására, illetve a hűségprogramok indításának a lehetősége ígéretes út lehet a nagyobb eladások irányába.

Ezt a feltételezést támasztják alá a kutatás főbb eredményei:

Az amerikai szurkolók 68 százaléka és nemzetközi szurkolók 60 százaléka jelezte válaszában, hogy „valószínűleg” vagy „biztosan” rendelnének a lelátókon, ha rendelkezésre állna ez az opció a stadionban.

A nemzetközi szurkolók 18, az amerikai szurkolók átlagosan 30 percet töltöttek sorban állással a büféknél valamilyen eseményen.

Az amerikai válaszadók úgy vélték, hogy további 20 dollárt költenének ételre és italra, ha a várakozási idő a felére csökkenne – amely 43 százalékos növekedést jelentene a költések esetében.

Az amerikai szurkolók 27 százaléka és nemzetközi szurkolók 14 százaléka nyilatkozta, hogy tagja egy csapat vagy stadion kínálta hűségprogramnak.

A hűségprogramok közül a megkérdezettek a következőket jelölték meg, mint a számukra legkedvezőbb megoldásokat:

- 10 százalék kedvezmény biztosítása minden vásárlásnál a program tagjainak.
- Jutalompontok gyűjtése, amelyeket többek között jegyvásárláskor vagy étel-ital vásárlásakor lehetne beváltani.
- Expressz kiszolgáló sorok a büféknél a hűségprogram tagjainak.
- Minden 10. italt ingyen kaphatnák a program résztvevői.

A szurkolók a világon mindenhol az ételt és az italt helyezték a szórakoztatás, a technológia és a kényelem elé, amikor arra kérték őket, hogy rangsorolják azokat az elemeket, amelyek a legfontosabbak a szurkolói élményük minőségének szempontjából.

65 százalékuk elismerte, hogy az étel-ital vásárlása impulzív dolog, és szívesen költenének 30 százalékkal többet, ha a várakozási idő a felére csökkenne. Habár a mobil technológia használata rendelés és fizetés során, illetve a hűségprogramok bevezetése alig jelenik még meg a stadionokban, a szurkolók komoly érdeklődést mutattak irányukba.



Címkék: foci, foci eb, Oracle