Péntekenként olvasnak szívesen marketing e-maileket a felhasználók

Péntekenként olvasnak szívesen marketing e-maileket a felhasználók
A legújabb felmérés alapján érdemes átgondolniuk a szakembereknek a marketing e-mailek kiküldésének időpontját.

Világszerte a legtöbb marketing célú e-mailt keddenként küldik ki, állítja a GetResponse legújabb felmérése. Az e-mail marketingre specializálódott cég szerint kedden érkezik meg a felhasználók postaládájába a marketing e-mailek 17,9 százaléka, ezt követi a csütörtök 17,3, majd a hétfő 16,6 százalékkal.

 

Ha azt nézzük, hogy mikor nyitják meg leggyakrabban az ilyen típusú e-maileket, igazat kell adnunk a szakembereknek, hiszen a hét ezen napján az adat 19,9 százalék, ami több, mint a hét bármely másnapján. Azonban egy megnyitott e-mail nem feltétlenül jelenti azt, hogy a felhasználó el is olvassa annak tartalmát.

A felmérésben ugyan azt találták, hogy a legkevesebb e-mail pénteken érkezik, mindössze 14,9 százalék. Érdekes módon azonban a felhasználók másképp reagálnak a pénteki napra, mint ahogy azt a szakemberek gondolják. Azt várnánk, hogy hét utolsó munkanapján, már kevésbé aktívak, ezzel szemben a megnyitott e-mailek 0,3 százalékkal maradnak el csak a keddi csúcs mögött. Sőt azt átkattintási rátát tekintve a péntek megelőzi a keddet. Míg kedden ez a szám csak 4,6 addig pénteken 4,9 százalék.