Oroszország költ a legtöbbet reklámokra a közép- és kelet-európai régióban

Oroszország költ a legtöbbet reklámokra a közép- és kelet-európai régióban
A gazdasági válság ellenére, ha nem is olyan erőteljesen, mint azt korábban prognosztizálták, Közép- és Kelet-Európában továbbra is növekednek a digitális hirdetésekre fordított kiadások.

Az eMarketer becslései szerint 8 százalékkal fognak növekedni a hirdetésekre fordított összegek Közép- és Kelet-Európában. A régió vezetője az említett kiadásokat tekintve Oroszország, ahol a növekedés 23 százalékos lesz. Sőt digitális média fronton ennél is nagyobb emelkedés várható, mintegy 24 százalék. A régió többi országában ugyanez a növekedési arány valamivel alacsonyabb,  22,2 százalékos lesz. A közép- és kelet európai országok teljes költése eléri a 4,55 milliárd dollárt, amelynek 44,1 százalékát Oroszországban fogják elkölteni.

A mobil internetes reklám kiadások 2013-ban elérik a 162,4 millió dollárt, ami 130 százalékkal lesz több, mint amennyit 2012-ben költöttek ugyanerre. A következő években meredeken fognak emelkedni a mobil internetes hirdetésekre fordított összegek és 2017-re Oroszországban el fogja érni a 328,5, míg régió többi részében a 493,8 millió dollárt.