Nem mindegy, milyen online marketinggel támogatod az értékesítőidet

Nem mindegy, milyen online marketinggel támogatod az értékesítőidet
Az értékesítőknek több típusa is van, ennek megfelelően kell igazítani az online marketinget is.

A b2b marketing legfontosabb feladata az értékesítés támogatása, csakhogy a különböző értékesítési technikák homlokegyenest más típusú online marketinget igényelnek – ezt pedig egyes vezetők hajlamosak elfelejteni. Ez a cikk arról szól, hogyan építsd fel a b2b marketinget a vadász, illetve a farmer típusú értékesítőknek - olvasható a 7blog.hu-n.

HOGY MIKNEK?
Eltérő személyiségű és habitusú emberek eltérő értékesítési technikák használatával tudnak eladni – ráadásul a termék és a piac is meghatározza azt, hogy melyik értékesítési módszer működhet és melyik van eleve kudarcra ítélve.

A vadász típusú értékesítők imádnak network-ölni, maguk generálják a lead-eket, és csak nagy vadakra pályáznak – igazi A-típusú személyiségek. Ha azonban hosszan kell lekövetni valamit, kicsik a deal-ek, vagy problémás az ügyfél, akkor rákacsintanak a nyúlcipőre.

A farmerek ezzel szemben csendesebbek, ugyanakkor kitartóbbak. A vadászokkal ellentétben nem fáradnak el a hosszúra nyúló sales-ciklusokban, és sokkal jobbak upsell teljesítményben is – cserébe a szereplés, a pre-sales, a lead generálás, meg a networking események a sírba viszik őket.

A legtöbb értékesítő nem színtisztán vadász, vagy farmer; sokkal inkább arról van szó, hogy mely értékesítési módok fekszenek jobban az adott értékesítő személyiségének és hogy mit kíván meg az adott termék és a piac. Hamarosan kiderül, hogy miért…

SZEMÉLYISÉG-ALAPÚ ÉRTÉKESÍTÉSI TECHNIKÁK
Menedzsment szempontból a legfontosabb, hogy nem túl szerencsés az értékesítők személyiségével ellentétes módszerre rákényszeríteni őket, mert nemcsak látványosan szenvedni fognak munka közben, de a teljesítményük is sírnivalóan gyenge lesz.

Az introvertáltabb farmer középszerűnek és esetenként talán szerencsétlennek is fogja magát érezni a networking során és bosszantani fogja, hogy nem foglalkozhat a munkával. A farmer sales-re kényszerített vadász pedig egyenesen börtönben fogja érezni magát ha vadászat helyett a leendő ügyfelek százezredik módosítási igényét kell az ajánlatba átvezetnie egy szabad szemmel láthatatlan méretű üzletnél…

Szóval, nem párhuzamosítani a személyiségeket a sales módszerrel eleve elég rossz karma, de talán még nagyobb menedzsment hiba a b2b marketinget nem hozzáigazítani az adott értékesítő módszereihez – vadászoknak és farmereknek ugyanis teljesen másra van szükségük ahhoz, hogy hatékonyan zárják a lead-eket. Az alábbi táblázatban összefoglaltam a személyiséget érintő különbségeket, hogy teljesen világos legyen, melyik elnevezés alatt mit értünk, aztán nekiugrunk a marketingnek:

A 7blog.hu teljes cikke itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!