Mutatjuk a döntős hatszavas történeteket, és hogy miért működnek ezek a reklámokban

Mutatjuk a döntős hatszavas történeteket, és hogy miért működnek ezek a reklámokban
A Digital Hungary Klub versenyére beérkezett pályázatok legjobb hat alkotását mutatjuk be. A shortlistre került pályaművek között a döntő a november 21-i Digital Hungary Klubon lesz, ahol nem csak eredményt hirdetünk, hanem előadásokon is bemutatjuk, mitől működnek a rövid történetek jól a kommunikációban.

Ha megnézzük az óriásplakátokat, még mindig az látjuk, hogy rengeteg szöveg van rajtuk. Pedig nagyon jól tudjuk, hogy autóval elhajtva mellettük, a villamosról kikukkantva senkinek nincs ideje ezeket elolvasni. Ezért is fontos lenne, hogy tanuljunk meg röviden és mégis szellemesen, érdekesen üzeneteket, történeteket átadni. Ezért is különösen fontos a Digital Hungary Klub november 21-i eseménye, aminek a „Marketing és értékesítés csábító hatszavas történetekkel” címet adtuk (a verseny részletes leírása itt érhető el)

Ha őszinték vagyunk nincs is ebben igazán átütő újdonság, mégis kevesen merik a mai napig bevállalni, hogy kevesebbel de többet mondjanak. A Nike-nak elég volt három szó: Just do it! – Már három évtizedes ez a szlogen, ami igazából egy életérzés, egy történet, és mégis milyen jól működik! Mennyivel többet ér, mint sok száz oldalnyi szöveg, kép, kreatív… Érdemes elolvasni Weiler Péterrel készült interjúnkat, amiből kiderül, hogy ez nem csak a globális nagy márkák lehetősége, luxusa: a Randivonal egyik legsikeresebb kampánya az volt, amikor csak annyit írtak az óriásplakátokra, hogy „IGEN”.

A hazai kommunikációs iparágban is egyre többen fedezik fel, hogy érdemesebb sokkal jobban átgondolni, hogy mit és miért csinálunk, mit adunk a fogyasztóinknak, és ezt érdemes tömör, hiteles és szellemes üzenetben átadni. Aki megpróbálta, annak nagyon is bejött. Rózsa Ivánnal beszélgetve sikeres magyar példákat is bemutattunk, de azt is ki kellett emelni, hogy belesimulós, kockázatkerülő hozzáállással nem lehet sikert elérni. A márkáknak ki kell állni az értékeik mellett, ezt kreatívan és konzekvensen kell kommunikálniuk. Ma már az online kommunikációban is rengeteg új és kreatív útja van annak, hogyan lehet a megfelelő emberekhez a nekik szóló történeteteket eljuttatni – erről és a kreatívok szerepének átalakulásáról beszélgettünk Jedlicska Mártonnal.

A hataszavas történeteket azért tartjuk fontosnak és relevánsnak, mert segítenek megmozgatni az agyunkat, kicsit kimozdítani a komfortzónánkból. Első pályázatunkkal a műfajra szerettük volna rávilágítani a figyelmet, a mostanival pedig azt szeretnénk megmutatni, hogy mennyire fontos szerepe van ennek a kommunikáció hatékonyságának növelésében, mennyiben tudja segíteni, hogy jobban és hitelsebben tudják a márkák átadni üzenetüket. Mert nem elég jól hangzó szlogeneket írni, meg kell szólítani a fogyasztókat, olyan üzeneteket kell nekik készíteni, amik önmagukban is megállnak, elmosolyodnak tőle, felhúzzák a szemöldöküket – hatást váltanak ki belőlük.

A pályázatunkra két kategóriában vártuk a történeteket, és szakmai zsűri választotta ki a három-három legjobb pályzatot. A november 21-i klubestünkön a hat döntőssel fórumbeszélgetést szervezünk, és az öt fős zsűri a helyszínen választja ki kategóriánként a győzteseket.

A shortlistre került pályázatok is azt mutatják, hogy lehet néhány szóban is olyan történeteket mesélni, amik többet mondanak egy 30 másodperces szpotnál is. De ne is húzzuk tovább, alább a döntősök!

Az FMCG termék márkaismertségének növelése kategória döntősei:

- Lesovics István: Nagyapám tőkéi. Apám hordói. Gyermekeim pohara.

- Fodor Tamás: Belekortyoltam, lekapcsoltam, a lámpa égve maradt.

- Katymári Vanda: Tiltott gyümölcs… Bukta. Rizsázás. Kenyértörés. Konzerv.

A Tartós fogyasztási cikk értékesítési üzenete kategória döntősei:

- Fábián Krisztina: A mosógépem lecserélt. Én jártam jobban.

- Sike Orsolya: "Jól sikerült” – mondta anyám, az onkológián.

- Katymári Vanda: MAMA
Padlása szennyesünkkel tele, Facebookon kiteregeti.


Tetszik? Nem tetszik? A helyszínen a szerzőkkel is meg lehet beszélni, ötleteket lehet gyűjteni. Ajánljuk a témában korábbi interjúinkat az előző kiírásunk nyerteseivel, Tréfás Hajnalkával és Haász Jánossal, illetve Györffy Kinga retorikai-storytelling tanácsadóval.

Mi akkor lennénk boldogok, hogyha a pályaműveket, az interjúinkat elolvasva azt mondanák: miért ne adhatnánk többet puszta szlogeneknél? Jó lenne, ha szellemiséggel, humorral, fordulatos mondatokkal, urambocsá'(!) történetekkel találkoznánk egyre inkább a kereskedelmi üzenetekben, a vállalati kommunikációban. Nem kell félni a szórakoztatástól: a fogyasztó is jobban örül neki, mint a sablonos, már unalomig ismert paneleknek, és a készítőknek, a cégek munkavállalóinak is jobb lesz. Adjunk többet, ha már úgyis mindig az élményátadás fontosságáról beszélünk.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!