Mit üzen a céglogó?

Mit üzen a céglogó?
Egy amerikai felmérés szerint a felhasználók képtelenek voltak helyesen visszaidézni az Apple logo-t. Akkor mire a nagy logo-mánia?

A céglogó megalkotása a legtöbb esetben másodlagosnak tekintett feladat egy vállalkozás életében. A legnagyobb céges a működésük hosszú évei alatt azonban rendszeresen frissítik a logóikat. Ez ellentmondásnak látszik, pedig inkább azt jelenti, hogy a legnagyobbak sem a legprofibb logó val kezdték.

Vizuális kultúránk elképesztő sebességgel fejlődött az elmúlt években s egyre fontosabbá váltak a táblák, piktogrammok és a számítógépes ikonok. Egész kezelőfelületek változnak meg azért mert lecserélődik az ikonok és kezelő gombok designja.

A céglogónak ebben a színes és folyamatosan változó világban kell definiálnia a vállalkozásunkat. Megjegyezhető üzenettel, játékossággal, vagy humorral közvetítheti a cégünk üzeneteit. A vásárlók és felhasználók azonnal fel kell ismerjék, ezért az egyszerűség mellett a megjegyezhetőség is nagyon fontos jellemzője a jó cég logónak.

A marketingesek felé komoly üzenet, hogy egy céglogó leváltása mindig nagyon nagy kihívás, hiszen a vállalkozás sok év alatt felépített üzenetét kell újjáformálni, átfogalmazni benne.

A céglogo elkészítéséhez keressünk mindenképpen szakembert. Ha nam akarunk magunknak bosszúságot inkább ne az 5 dolláros Fiverrr ázsiai grafikusaival dolgoztassunk. Kiváló lehetőségként például a magyar Kreanodon költséghatékonyan indíthatunk kampányt, itt szakemberek versengenek a megvalósításért.

A cikkünket az elmúlt idők legjobb logo válogatása inspirálta, amit itt találhat meg.