‘Mit mondtál, Drágám, mivel is foglakozol?’ ‘Hát content marketinggel, Mama.’

‘Mit mondtál, Drágám, mivel is foglakozol?’ ‘Hát content marketinggel, Mama.’
Ismerős az érzés? Körbeleng a vaníliaillat, ami a Nagyi süteményéből árad, és feszengve próbálod elmagyarázni, hogy mi a munkád: “Content marketing, izé, tartalommarketing, Mama. Szóval, ööö, mindegy, hagyjuk!”

 

Sok a fogalmi zavar a mi kis digitális világunkban. Tele vagyunk össze-vissza értelmezett angol kifejezésekkel, bénábbnál bénább, legtöbbször Hunglish próbálkozásokkal a magyarításra.

Még aki nagyjából tisztában is van az általa művelt területekkel, az sem mindig képeskomplett, frappáns definícióját adni annak, amivel a munkanapjait tölti. Pláne nem úgy, hogy a Nagyi is megértse a karácsonyi vacsoránál.

Erre próbált egyfajta megoldást kínálni az Advertising Age, amikor belekezdett az Explain It Like I’m Eight videósorozatának publikálásába. Eddig hat témát dolgoztak fel a Programmatictól a Viewability-n keresztül a Cookie-kig.

Kiváncsian várjuk a folytatást.

A napokban hasonlóval találkoztam a német OnlineMarketing.de magazinban. Stefan Rosentraeger felvetése ismerős lehet, főleg, ha saját cégben dolgozol, pláne otthonról. Mindig látod a kétkedést, rosszabb esetben a teljes hitetlenkedés fényét nagyszüleid, szüleid szemében, amikor újra és újra felteszik a kérdést, hogy De drága gyerekem, mikor lesz neked egy rendes állásod?.

Jó eséllyel ezt látnád a kedves Mama arcán, ha valami szakmai definíciófélével traktálnád:

“Tudod, Nagyi, a tartalommarketingben a klasszikus hirdetést kiegészítve a célcsoport számára lényeges információkat helyezzük a kommunikáció fókuszába. A pozitív megítélést hasznos márka- és termékinformációval, tanácsadással vagy szórakoztató tartalmakkal érjük el.”  “Vegyél inkább még abból a zserbóból, Kisunokám!”
Tudod, Nagyi, a tartalommarketingben a klasszikus hirdetést kiegészítve a célcsoport számára lényeges információkat helyezzük a kommunikáció fókuszába. A pozitív megítélést hasznos márka- és termékinformációval, tanácsadással vagy szórakoztató tartalmakkal érjük el.

Vegyél inkább még abból a zserbóból, Kisunokám!

A szerző a gondolatait részben a Skyword Content Standard blogról vette kölcsön, ami szintén hasznos olvasmány. A hivatkozott poszt jól körbejárja a témát, de a javaslatok (az egymondatos, a példa, a miniprezi a liftben és a sztori) még mindig inkább a valamennyire hozzáértő laikusokkal valós beszélgetésben segítenek. Stefan továbbmegy ennél és aktívan vízionálja a karácsonyfa alatti, hókiflivel körített beszélgetést.

A Nagyit is sikerült pár éve rászoktatnod az internetre, úghogy már tudja, hogyan kell használni a Google-t, és Facebook-profilja is van. A Skype-on még mindig csak a szobája sarkát látod, de nem lehet minden tökéletes. Nagyi nem szokta megjegyezni a banner szót, de szívesen kattint ‘azokra a villogó kis izékre’, csak a felesleges böngészőablakokat kell neked kéthetente becsukni a gépén.

Elmondhatod neki, hogy te pont nem a villogó izékkel foglalkozol. Ellenkezőleg, neked leginkább azokkal az internetezőkkel van dolgod, akik nem igazán szeretik a villogókat: Tudod, te is be szoktad csukni a skipadot, amikor a régi Szeszélyes évszakokat nézed az Antalimrével.

Keress olyan példákat, amivel tud mit kezdeni. Felix Baumgartner és a Red Bull talán nem a legszerencsésebb. De biztosan találsz olyan receptoldalakat, főzőset és orvososat egyaránt, ahol el tudod mutogatni a lényeget.

Keress olyan példákat, amivel tud mit kezdeni. Felix Baumgartner és a Red Bull talán nem a legszerencsésebb. De biztosan találsz olyan receptoldalakat, főzőset és orvososat egyaránt, ahol el tudod mutogatni a lényeget.Stefan meghivatkozza még a PR-blogger.de oldalt is, ahol szintén foglalkoznak vele, hogy mi módon magyarázzuk el laikusoknak a tartalommarketing lényegét.

Le a marketinges sapkáddal, és hanyagold a zsargont, ha azt akarod, hogy amit mondasz, értelmesen hangozzon, megjegyezzék, és másnak is el tudják ismételni.