Mit is csinálnak a marketerek?

Mit is csinálnak a marketerek?
Egy felmérés eredményeit összegezte infografikába az Act-on.com csapata, amelyben amerikai marketingeseket kérdeztek meg munkájuk lényegéről.

A "marketer" már nem egyszerűen csak marketinges. Annál lényegesen több, legalábbis ezt mutatja az a felmérés amelyben 19464 marketert kérdeztek meg az általa használt módszerekről, programokról, stratégiáról.

A válaszadók többsége ügynöségekben dolgozó, magáról PR, reklám, vagy marketingesként nyilatkozó szakember volt. A felmérés egyik legérdekesebb megállapításainak egyike, hogy meglepően hasonló eszközöket használnak az egyébként egymástól eléggé távol eső területek specialistái.

A felmérés azt is megmutatta, hogy a marketerek többsége általában a komplex kampányokban hisz, amelyekben a hegyományos e-mail marketing, a hagyomány média, a broadcast és a web, illetve a közösségi média egyaránt jelen van.

A leggyakoribb 3 marketing kampány forma közül csak egy hagyományosat emeltek ki a válaszadók. Az e-mail marketing és a közösségi média mellett csak harmadik helyen kullog a szakkiállítások és konferenciák világa. Úgy tűnik szép lassan virtualizálódik a marketerek világa és egyre csökkenő teret enged a kiállítások színes forgatagának, a hatalmas erejű közösségi médiával szemben.