Mit ér a webes tartalom?

Mit ér a webes tartalom?
Rob Woods cikke a content auditról. Az ügyfeleknek kínált tartalom valódi értékét feszegeti, hiszen a tartalom marketing halála a gyenge tartalom.

A marketingesek kedvenc új buzzwordjéről a tartalommarketingről fogalmaz meg kritikát a Content Audits: What to do With Valueless Content című cikkében. A cikk kapcsán felvetődhet, hogy az évek óta folyó számháborúban tulajdonképpen mi is képvisel értéket és mi nem.

Az egyértelmű, hogy tartalmaink célközönségét folyamatosan monitorozni kell és ha a felhasználói aktivitás jelentősen lecsökken, akkor érdemes újragondolni a tartalommarketing stratégiát. Az organikusan felépült oldalak, rajongói táborok esetében ezzel nincs probléma, hiszen a téma iránt érdeklődők igényeit pontosan ismerjük, aktuális és a témánkban releváns tartalom kínálattal nem tévedhetünk nagyot.

A komolyabb gond az adhoc felépített kampányokkal, eseti akciókat, pályázatokat, néhány hétig vagy hónapig működő oldalak, minisiteok, blogok esetében akadhatnak. A felhasználók megszólítása, oldalunkra csábítása kifejezetten nehéz feladat, még a közösségi média nagyszerű eszközeinek a segítségével is.

A Content Audit fogalma azt is feltételezi, hogy folyamatosan megfigyeljük a visszajelzéseket, a reakciókat az oldallal, vagy a témával kapcsolatban. Ez azonban addig nem lesz releváns, amíg az igazi célközönségünket nem találjuk meg. Könnyen elképzelhető, hogy néhány száz, vagy ezer felhasználó is aktív jól működő közösséggé formálható, viszont legtöbbször a nagyobb közösség figyelmének a megragadása nehézkes.

A Content audit aktuális mérése és esetleges probléma esetén néhány megodási recept is olvasható az amerikai SEO szakember cikkében.