Milyen színűre fessem a márkám?

Milyen színűre fessem a márkám?
A marketing üzenetek és a színek kapcsolatát rajzolta meg a Marketo egy infografikán. A brandek sikere múlhat egy jól vagy rosszul választott színen.

Egyáltalán nem mindegy, hogy tudatosan használjuk-e színeket. A színek üzenete az agyunkban egyértelműen értelmeződnek, a jelentésük igen komolyan befolyásolja a felhasználók viszonyulását.

A rosszul választott színek, vagy formák egy-egy termék kudarcát is okozhatják, míg a jól választottak elősegítik a felhasználói bizalmat, megteremthetik a termék, vagy szolgáltatás sikerét. 

A pszichológusok egészen komoly kutatásokkal bizonyított eredményei szép lassan leszivárognak a marketines szakmába és a nagyobb szakmai döntéseknél ma már nagyon komolyan figyelembe veszik az üzenetüket.

A színekhez társított gondolataink, hangulatokat, érzetek formájában jelennek meg, a cégeknek ezek közül kell eltalálni a legjobb hatást okozót. Nem egyszerű a színek világában tájékozódni, amint az alábbi infografikai is mutatja sokféle szempontot kell megvizsgálni a használatukkor.