Milyen lenne a Coca Cola kékben?

Milyen lenne a Coca Cola kékben?
Egy érdekes blogbejegyzés indította el a gondolataimat logók és színek tekintetében. Milyen lenne, ha holnaptól kék lenne a Coca Cola és piros az IBM?

Stefano Trebbi blogján találtam egy kiváló összállítást a színek és a logókhoz társított üzenetükről. A téma azért is izgalmas, mert egy cég logója, annyira meghatározó brand elem, hogy már egy kicsi változás is feltűnik a felhasználóknak. Ezt bizonyítja az a pár hete történt eset, amikor a Google egy kicsit egalizálta a logóját és fél sajtó már azon pörgött, hogy megváltozott a Google arculat.

Nem véletlen, hogy minden világmárka színkódikra pontosan megköveteli a saját színének a megjelenését termékein, illetve a termékei reklámozó anyagokon. Ma már nem nagyon tudjuk elképzelni, hogy a Ferrari miként is lehetne zöld, vagy az IBM logoja miként változhatna rózsaszínre.

A tervezők azonban időnként meg kell újítsák a logókat és formaterveket, hiszen a termékek élete, kulturális környezet megkövetelheti, hogy változtassanak az akár évtizedek óta megszokott formákon. Ezek a változások általában izgalmas változásokat hoznak a brand életében is, egy megújulás ilyenkor nagy belső változásokat is eredményez.

Az induló vállalkozások sokszor nem is sejtik, hogy mennyire előre kell gondolkodni egy céges arculat kialakításakor. Ha már az első lépésben odafigyelünk erre, akkor a logó és annak színe komolyan támogathatja a tevékenységünket.

A Logo és a színek disszonanciája pedig megmutathatja, hogy egy vállalkozás mennyire nem figyel a részletekre. Az üzenetek egyértelműek, a felhasználó pedig kellőképpen érzéleny a finomságokra. Nem elég, ha a logo nekünk tetszik, azt komolyan vizsgálni kell, tesztelni és csak azután általánossá tenni.

A színek tekintetében a nemzetközi márkává növekedő cégek üzenetéről mégtöbbet a szakértő blogján olvashatnak az érdeklődők.