Miért kampányol a Kickstarteren Eric Ries?

Miért kampányol a Kickstarteren Eric Ries?
A Kickstarter átalakulóban. Kész termékeket és könyveket futtatnak készítőik, alkotóik abban a reményben, hogy az exkluzivitás meghozza a sikert.

Csendben meg is lett Eric Ries következő könyvének a támogatása, 135 ezer dollárt szeretett volna és 7 nappal a vége előtt 350 ezernél jár. Eric Ries-t nem kell bemutatni, ő írta a "Lean Startup" könyvet. A következő műve a "The Leader`s Guide". Amíg tart a Kickstarter kampány, addig nem lehet kapni sehol máshol, csak a Kickstarteren.

Ügyes húzás ez a kampány, mert leginkább a hype-ról szól, nincs ebben a könyvben semmi olyan, amit az elsők között olvasva, másnapra milliomosok leszünk, itt a tudat, a közösség ami vonzza a Kickstarteren a támogatókat. A tudat, hogy "támogattam" a könyvet és előbb kaptam meg, mint a többiek.

Ez a könyv arról fog szólni, hogyan lehet a lean startup elméleteket a gyakorlatba áthelyezni és gyanítom, hogy a világturné tanulságait fogja majd leírni, vagyis jönnek az igazi életből vett példák. De most nem is ez a lényeg, hanem az ok, amiért Eric Ries Kikstarter kampányt indít. Aki nem indít nem menő. Ezért ott kell lenni, nem elég tanítani az okos dolgokat, alkalmazni kell.

A lényeg inkább az, hogy a Kickstarter egy másfajta értékesítési vonalat kezd átültetni a valóságba. A Pebble új okosórája is kész volt már mikor felkerült a Kickstarterre, Eric Ries könyve is biztos, hogy kész (különben hogyan tudott volna megegyezni a kiadójával), tehát ez már nem crowdfunding, avagy közösségi finanszírozás, ez már inkább crowd-selling (nem létező kifejezés, mert mi is még csak találgatjuk mi is ez), ahol a létező dolgot új megvilágításban értékesítjük. Van a közösségnek X napja arra, hogy teljesítsen egy célt, ez egy öngerjesztő folyamat, mindenki meg akar osztani, mindenki azt várja, vajon összejön az áhított pénzmennyiség. Nagyon fontos momentum, érdemes lenne megvizsgálni, mennyi termék van kész, már a Kickstarterre felkerülés pillanatában.

Ezért is mondom, ez egy újfajta értékesítési "csatorna", más szabályokkal, de miért is ne tenné meg Eric Ries, ezzel több könyvet tud eladni, több pénzt kereshet és majd elindul a "lassú" világmétertű terjesztés, fordítás és turné.

Mi ebben a tanulság? Nem biztos, hogy saját weboldal kell, aztán az összes közösségi csatorna (Facebook, Twitter, stb) és végig kell járni a rögös utat, itt a Kickstarter (vagy az Indiegogo) és majd a közösség felkapja. Vagy nem és akkor jöhetnek a hagyományos értékesítési csatornák.
(A vendégposztunkat Bagó Péter jegyzi)