Mi kell a tökéletes piacra lépéshez?

Mi kell a tökéletes piacra lépéshez?
A MarketingLand szerzője összefoglalta hét lépésben a vállalkozások legnagyobb kihívását. A termék piacra vitele sokkal bonyolultabb, mint gondoltuk.

A piacra lépés a kulcs momentuma egy termék megszületésének. Gyakorlatilag a fejlesztés és tervezés csupán megalapozza azt, hogy egy terméket végül értékesítsünk. Ez eddig tulajdonképpen kézenfekvő, de az már kevésbé, hogy manapság milyen szempontokat kell figyelembe vennünk ebben a nagyon komplex folyamatban már sokkal kevésbé egyértemű.

1. A lehetőség
Enélkül nincs piacra lépés. A lehetőség szintén több tényezős történet. Elsődleges, hogy valóban van-e érdeklődés a termékünkre, ha igen, akkor pontosan kik is lesznek a vevőink. Ha látjuk a piacot, akkor pontosan megkell határoznunk aztt is, hogy lokálisan, vagy globálisan kínálkozik lehetőségünk a piaci bevezetésre. Kik a konkurrenseink, ők mit is csinálnak, hozzájuk képest milyen előnyeink vannak... Illetve fontos kérdés, hogy mennyi pénzünk van a bevezetésre.

2.Az időzítés
Talán a stratégia legfontosabb eleme. Mikor és miért pont akkor lépünk piacra. Ennek oka lehet egy kielégítetlen igény megjelenése, egy konferencia, egy nemzetközi vásár vagy bármi más, ami indokolja, hogy nagyobb célközönséghez jussunk el.

3. A fókusz
A piacralépés előtt a fejlesztésre kell koncentrálni. A fejlesztés megfelelő előrehaladása nélkül egy termék azonnal elbukhat a bevezetése folyamán. Nem lehet félkész, vagy hibás termékkel a piacot átejteni. Előbb mindenképpen el kell végezni a fejlesztést. 

4. Tesztelés
Az előző ponthoz kapcsolódik a tesztelés. Amíg a leendő célközönségünk nem próbálta ki a termékünket vagy szolgáltatásunkat nem tudhatjuk, hogy szükségük van-e egyáltalán rá. Az igény viszont még egyáltalán nem egyenlő a sikerrel.

5. Pozícionálás
A piacba vetett hit fontos, de a piac felmérése nélkül ez csak egy feltételezés, ahogy Eric Ries mondja - Leap of faith assumption - meg nem erősített feltételezés. A pontos termék pozícionálás a siker gyakori záloga.

6. Training - képzés
A piacra lépéshez az értékesítő csapatnak, az ügyfélszolgáltosoknak és a fejlesztőknek is a legjobb formában kell lenniük. Egyrészt, hogy a felmerülő kérdésekre válaszokat adhessanak, esetleg módosítsanak a terméken, vagy szolgáltatáson. A felhasználó érezze, hogy segítő kezek vezetik végig a vásárlás folyamatán. Ehhez speciális képzésekre van szükség.

7. Visszajelzések
Visszajelzések nélkül a termék bevezetés vaktában történik. A felhasználók visszajelzései a legfontosabb üzenetek a gyártónak, fejlesztőnek. Ezek figyelmenkívül hagyása rettentő nagy hiba. Nem érdemes elkövetni, sokkal inkább érdemes tanulni minden visszjelzésből.

A Markting Land eredeti cikke csak elindította a gondolkodásunkat, lehetne ezt még tovább elemezgetni, ezért a témát folytatjuk. Az illusztráció nem kevésbé elgondolkodtató: a termékbevezetés egyik új aspektusát - az influence marketinget - mutatja be.