Mi az a Content Matrix?

Mi az a Content Matrix?
A tartalom marketing eszköztárának a legátláthatóbb rendszerezése gyakorlatilag azt is megmutatja, hogy mennyire nehéz célokat tűztünk ki magunk elé.

A blogot elkezdeni egyszerű dolognak tűnik, de igazán sikeressé tenni, folyamatosan tartalommal megtölteni egész más feladat. Egy sajtóanyagot eljuttatni a médiába szintén nem nagy kihívás, de ha igazi eredményeket szeretnénk, sok megjelenést, akkor bizony hosszú évek munkája, ez alatt felépített kapcsolatrendszer kell, hogy a kiküldés mögött álljon.

A Content mátrix megmutatja vizuálisan, hogy mely csatornákon, milyen kihívások várnak ránk. Az érdekessége, hogy a felhasználók kíváncsiságának, érdeklődésének felkeltése az egyik tényezője, s a másik hogy milyen erőfeszítésünkbe kerül előállítani azt a típusú tartalmat.

Senki nem vitatja azt sem, hogy a közösségi média az egyik legkönnyebben és leggyakrabban alkalmazott médiafelület. A Afacebook, a Twitter, a Pinterest, vagy a Linkedin oldalain megjelenő tartalmaink gyorsan, de egyre nagyobb információs zajban jelennek meg. Hatékonyságuk vitatható, s a szakemberek a Facebook legújabb fejlesztései óta komolyan vitatják is, hogy valóban azt kapjuk-e a közösségi média vezérhajójától, amit elvárunk tőle.

Sokkal bonyolultabb szakértői cikkeket, podcastokat, videókat, infografikákat készíteni, de a hatékonysága, az élettartama is lényegesen hosszabb. Az elérése gyakran a "longtail hatás" miatt is sokkal nagyobb.

Egyre többször választják a cégek a mobil applikációk és interaktív játékokat branding és felhasználói generálás céljára. Ezen feladat bonyolultsága függ az elérendő céltól, illetve a megcélzott közösség igényeitől is. Ezen a szinten legtöbbször a költségeket is érdemes végiggondolni, az elért célközönségnek egyértelműen sokkal nagyobbnak kell lennie, mint a mátrix alacsonyabb szintjént található tevékenységeinknek.

A mátrix azt is megmutatja, hogy milyen széles eszközrendszerünk van arra, hogy üzeneteinket eljuttassuk a megcélzott felhasználókhoz, illetve, hogy az egyes elemek kombinációi milyen feladatokat rónak a vállalkozásunk marketing szakembereire.