Megreformálja a televíziós reklámokat a Google

Megreformálja a televíziós reklámokat a Google
Bár még mindig az egyik legnépszerűbb marketing eszköz a televíziós reklámozás, sok cég számára túl statikus a műfaj, és a hirdetések sikeressége is nehezen mérhető. Az internetes óriás, Google azonban most azon dolgozik, hogy személyre szabott TV reklámokat kapjunk a jövőben, akárcsak az interneten.

Akik a Google Fiber szolgáltatásán keresztül nézik a televíziós műsorokat, a közeljövőben egyre aktuálisabb és számukra relevánsabb reklámokkal találkozhatnak majd, derült ki a Google bejelentéséből. Míg az előfizetők gondtalanul moziznak, a Google set-top-box-a temérdek adatot gyűjt a felhasználókról, felmérve, hogy milyen műsorokat, mikor nézünk, mely reklámokat láttuk és hányszor.

Ezeket az adatokat felhasználva a Google hatékonyabban tudja célba juttatni hirdetéseit, sőt még azok pontos nézettségi számát is mérni tudja, így a jövőben megtekintésenként fogják számlázni a reklámokat a hirdetőknek. Műsornézési szokásaik szerint specifikus reklámokat kapnak majd a nézők, így például egy focimeccs szünetében más sör reklámot kaphatunk, attól függően, hogy egy-két órája egy sorozatot vagy főzőműsort néztünk.

Ami még ennél is elképesztőbb, hogy a Google még a felvett műsorainkban lévő reklámokat is cserélgetni tudja, így nem régi, már esetleg elévült ajánlatokat, hanem a legfrissebb hirdetéseket kapjuk majd, hiába nézünk egy két hete felvett filmet.

A Google AdWords-höz hasonló televíziós reklámozás egész forradalmat indíthat el, ahogy a Google Fiber egyre terjeszkedik. A bemutatott hirdető szolgáltatást jelenleg Kansas városban tesztelik, de hamar kiterjeszthetik a teljes Google Fiber rendszerre. A reklámozók mindenképpen egy remek eszközhöz juthatnak az újításoknak hála, de valószínűleg sok TV néző is örülni fog a számára aktuális termék és szolgáltatás hirdetéseknek.