Marketingest keresek, aki...

Marketingest keresek, aki...
A startupok alapítóinak mindenhez érteni kell? Egyre kevésbé gondolom, hogy így lenne. Tehát, ha marketingest keresel, ne kelljen mindenhez értenie.

Fura hirdetések jelennek meg mostanában. "Marketingest keresek, aki ért a SEO-hoz, PR-hoz, közösségi finanszírozáshoz, Google Adwordshöz és még blogot is ír, meg közösségi médiában is profi." A rengeteg karú Shíva isten nem lenne alkalmas erre az állásra, illetve nincs ilyen ilyen univerzális tehetség a világon, aki ennyi mindenhez profin értene. 

Nincs univerzális marketinges, aki mindent meg fog oldani a cégedben. Felejtsd el, hogy haverságból, vagy egyetemi gyakorlatként ezt bárki megcsinálja neked. Aki ilyet állít, az majd szép lassan megtapasztalja, hogy egy olyan feladathalomra jelentkezett, amelyet elvégezni képtelenség.

A vitatkozásom természetesen sorokba is öntöttem a Facebookon. Amire az volt a válasz, hogy nyilván tudom, hogy egy startupnak kevés a pénze. Nyilván, de ha kevés, akkor miért nem fókuszál olyan megoldásokra, amelyek költséghatékonyabbak?

Mostanában divatos azt gondolni, hogy majd growth hacker módszerekkel megoldjuk a problémákat, besegít a videózásba a designer, a blogot meg majd megírja a programozó. Szomorúan állok ezek mellett a gondolatok mellett, mert egy nagy halom szakértő álldogál a pálya szélén, egy nagy halom tapasztalat nem hasznosul, csupán csak azért, mert elhiszed, hogy létezik olyan, aki majd mindent egyszerre elvégez.

A végeredmény természetesen a megalapozatlan marketing kampány, a sekélyes PR-kommunikáció, a rémesen unalmas blog és az elhanyagolt Facebook oldal. Persze a legeslegvége, hogy utilaput kötsz a botcsinálta mindentudó talpára és levonod a következtetést, "erre nem érdemes költeni", ezt bárki meg tudja csinálni.

Na ez a gáz, mert a szakmánk, - értsd Marketinges, PR-os, SEO szakember, Tartalom Marketinges, Közösségi média szakértő, Blogger, Újságíró, Közösségi Finanszírozási specialista, - azzal kűzd, hogy megértesse, hogy nincs univerzális szakember, aki majd egyszemélyben mindezt megoldja neked, de vannak olyan megbízási formák, amelyben nem kell feltétlenül főállású kolléga mindezen feladatokra. Ki lehet szervezni szerződéses munkába, távvmunkába, ügynökséghez, vagy specialistához feladatokat, és akkor nem kell Shívát keresned, úgy hogy még fizetést is alig kínálsz a munkájáért.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!