Marketingben utazik? Küldjön e-mail helyett SMS-t

Marketingben utazik? Küldjön e-mail helyett SMS-t
Első hallásra talán hihetetlen, de a Text Marketer által összeállított tanulmány szerint, az SMS marketingben nagyobb lehetőségek lakoznak, mint ahogy azt bárki képzelte volna.

Az online chat alkalmazások, Facebook beszélgetések és Twitter üzenetek korában, keveseknek jutna eszébe, hogy talán az egyik legjobb módja az ügyfelek elcsábításának épp egy-két jól megkomponált SMS lehet. Hiába csökken éves szinten akár 10-15%-al az elküldött SMS-ek száma egyes fejlődő országokban, a statisztikák alapján nagyon is megéri telefonjukon bombázni a vásárlóinkat.

Az egyik vonzereje az SMS-nek, hogy szinte biztosan célba ér. Az adatok azt mutatják, hogy míg az e-mailek csupán 22%-a kerül elolvasásra, addig az SMS-ek 98%-a jut el az ügyfélhez, ráadásul attól sem kell félnünk, hogy a spam-ek közé kerül reklámanyagunk. Arról nem is beszélve, hogy az SMS üzenetek 97,5%-a 5 másodpercen belül megtekintésre kerül.

Nem csak rendkívül gyors, de meglepően hatékony marketing eszköz is az SMS. A felmérés szerint akár 8-szor eredményesebb az ügyfelek meggyőzésében, mint a hagyományos e-mail.

Mindemellett a vásárlók kifejezetten kedvelik ezt az értesítési formát, legalábbis a megkérdezettek 68%-a nyilatkozta, hogy szeretne-e ajánlatokat kapni SMS-ben.

A legnagyobb előnye és egyben hátránya is az SMS-nek a személyes és bizalmas jellege. Sokkal megfontoltabbak és körültekintőbbek vagyunk, amikor telefonszámunkat kell megadni, miközben e-mail címünket örömmel használjuk minden regisztrációnál. Ebből kifolyólag az SMS marketing gyakran a már meglévő ügyfelek értesítésére korlátozódik. Azonban ha ezt ügyesen tesszük, akkor meglévő fogyasztóbázisunkat jó időre magunkhoz láncolhatjuk.

A Texmarketer szolgáltatásairól szóló blog bejegyzései egyébként itt találhatók.