Marketing fogás az Ubuntu mobil

Marketing fogás az Ubuntu mobil
Az év legnagyobb vállalkozása vagy egy jól tervezett PR kampány az Ubuntu Mobil közösségi finanszírozási kampánya? A legjobb reklám sok milliót kérni.

Valószínűleg rekordot dönt az Indiegogo nevű közösségi oldalon elindított közösségi kampány, amely az Ubuntu Edge mobiltelefon és desktop PC megvalósítását tűzte ki célul. A kampány első két hete mintegy 9 millió dollárt hozott és még van 13 napjuk, hogy összeszedjék a szükséges 32 millió dollárt.

Több médiatermék a biztos bukásról cikkezik és temeti a közösségi finanszírozási oldalakat, miközben majd 20 ezer támogató és biztos vásárló tett tanubizonyságot arra, hogy kell egy ilyen termék. Nem is értem, hogy miért gondolja bárki is, hogy egy percig is elképzelhetőnek gondolta bárki is az az elképzelhetetlen csodát, hogy a jelenlegi rekord (10,5 millió dollár) mintegy háromszorosa összejön az Indiegogo-n. Tekintve, hogy az oldal kb. a 30 százalékát hozza általában a Kickstarter projekteknek.


Mi is történhetett? Ha valóban terméket akartak volna a tervezők nem elégedtek volna meg kevesebbel? Bizonnyal más van a háttérben. A közösségi oldalak kiváló lehetőséget adnak arra is, hogy valaki leteszteljen egy tervet. Arről lehet szó, hogy a média vagy azért mert siker gyanús, vagy azért mert bukásszagú a történet mindenhol megírta szenzációként. Ezzel kiváló visszajelzéseket adott a tervezőknek és hatalmas média nyilvánosságot.

Az végülis teljesen mindegy, hogy összedobják-e a rajongók... (gyaníthatóan nem, de ez sem biztos) a lényeg megtörtént, mindenki beszél róla. Rekord lesz, tehát még legalább egy bőr lejön még erről a rókáról... s így számolva egy hónapos kampány az egész világsajtóba ingyen végülis igen csak megéri az Ubuntunak is és az Indiegogonak is... 

Szóval ne temessük még a közösségi finanszírozási oldalakat, mert okozhatnak még komoly meglepetéseket. A 10 millió dollár ( 2.221.999.969 forint) nem tűnik végállomásnak. Ha ez bukás, én is szeretnék ilyen siker részese lenni.