Marketing: Kim Kardashian-nak lefőtt a kávé?

Marketing: Kim Kardashian-nak lefőtt a kávé?
Új trend figyelhető meg az influencer-marketing területén, ami szerint a nagyok süllyednek, a kicsik emelkednek.

Lépj hátra Kim Kardashian, a legújabb trend az influencer marketingben a micro-influencerek aktiválása köré épül. Ez a csoport, bár jelentősen kevesebb követői bázissal rendelkeznek, mégis nagyobb engagementet képesek létrehozni. Habár nem milliók követik őket, a tartalmaik mégis sokkal autentikusabbak és egyénibbek, amivel szimpatikusabbá válnak a felhasználók körében - írja a marketingmorzsak.hu.

A micro-influencerek igazi közösséget építenek, és sok esetben szorosabban kötődnek a követőikhez, ami igazi értékét jelent a közösségi média világában.

Kik azok a micro-influencerek?

Micro-influencerként azokat a személyeket definiáljuk, akiknek a követői száma 2000 és 50 000 között mozog. A kimutatások is azt igazolják, hogy a 10 000 követőnél kevesebbel rendelkező influencerek 4-8 százalék közötti lájkot generálnak, míg a milliós követővel rendelkezők esetében ez az arány csupán 2 százalék. A kisebb influencerek tehát mélyebben hatnak a követőikre, és jelentős sikereket képesek elérni lájkokkal, hozzászólásokkal, megosztásokkal stb.

A hirdetők számára az a leghasznosabb, ha megtalálják azokat a kisebb influencereket, akik már egyébként is kedvelik a márkájukat, vagy egyszerűen csak passzol a stílusukhoz. Ilyen esetekben már van egy kialakult viszony az influencer és a követőik között, ezért jobban bíznak az ítélőképességükben, így az engagement természetes lesz. Bár ez egy időigényes munka, de az eredményekből kiindulva megéri hosszútávon ebbe fektetni. A teljes cikk itt olvasható!