Már nem annyira szexi a Facebook, mégis használják

Már nem annyira szexi a Facebook, mégis használják
A kisvállalkozások Facebook-jelenlétének célja egyre inkább az új ügyfelek megszerzése. E kör használja a közösségi oldalt, de egyfajta kiábrándultság is érződik rajtuk. A mediapiac.com cikke egy kutatási erdeményt ismertet.

„Egy korábbi előadásunk során az egyik résztvevő azt mondta, hogy ha nem lenne Facebook, akkor be kellene zárnia a boltját. Ebből kiindulva készítettünk egy kutatást tavasszal, amelyből kiderült, hogy körülbelül 200 megkérdezett húsz százaléka hasonló véleményen van” – fogalmazott Léva Richárd közösségi marketing specialista a kutatást bemutató múlt heti sajtóbeszélgetésen, amit a mediapiac.com idézett.

A Facebooknak sűrű éve volt, megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma, akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben, az első háromnegyed évben 50 százalékkal volt több, mint 2016-ban. Az utolsó negyedév még eredményesebb lehet a vállalatnak, legalábbis ha a hazai kkv-k marketing terveit látjuk. Persze ez valahol kényszer is, hiszen a vállalkozásoknak egyre többet kell költeni ahhoz, hogy eljussanak a célcsoportjukhoz a Facebookon.

A kisvállalkozások célja a Facebook jelenléttel az elmúlt évek során egyre inkább a megtérülést ígérő lehetőségek felé fordult: az új ügyfelek szerzése az elődleges cél. Bár a márkaépítés a második, jelentősége csökkent, a harmadik helyre a közvetlen értékesítés és a vevőkkel való a kapcsolattartás került, de a tendenciák a közvetlen értékesítésnek kedveznek. Fontos változás, hogy a marketingkeret csökkentése - ami a válság idején fontos tényező volt - már szinte senkinél nem merül fel, mint szempont.

„A Facebook-hirdetések drasztikusan nőttek, az alkalmazások és az események viszont változásoknak köszönhetően csökkentek. A Facebook már nagyon régóta mobile first applikáció, a bevételeik túlnyomó többsége (körülbelül 80 százaléka) ilyen hirdetésekből származik. A live videók és a messenger-botok nagyon hamar az élre fognak törni a használat tekintetében” – mondta a szakember.

Ugyanakkor a cégek egy jelentős része nem örül a közösségi oldalon bevezetett változásoknak. Már nem jellemző, hogy naponta többször posztolnának, és a Facebookkal kapcsolatos kiábrándultságra utal, hogy egyre többen, egyre több problémát jelöltek meg arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a közösségi hálózatban. Ráadásul a negatív érzések felerősödtek az utóbbi egy évben. A teljes cikk itt olvasható!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!