Lehet úgy tenni, mintha lenne tartalommarketing stratégiánk, de akkor ne csodálkozzunk, ha a semmiből csak semmi lesz

Lehet úgy tenni, mintha lenne tartalommarketing stratégiánk, de akkor ne csodálkozzunk, ha a semmiből csak semmi lesz
Mi a helyzet, amikor nincsen értékelhető tartalommarketing stratégiája egy cégnek? Olyankor van az, hogy ″Menjen ki valami...″, de ahogyan Dr. Kádas Péter rávilágít, a ″Valami″ az voltképpen egyenlő a ″Semmivel″. De van gyógymód is.

Vajon hány olyan vállalat van itthon, ahol tartalommarketing stratégia híján az utóbbi pár évben elhangzott a “Mindenképpen menjen ki valami a héten…” utasítás? - Teszi fel a kérdést a 7blog.hu-n Dr. Kádas Péter. Valószínűleg majdnem minden olyan esetben, amikor a marketing tevékenység végzésének látszata iránti szándék felülírja nem csak a struktúra iránti igényt, hanem a józan észt is. A szándék mögött az a gondolat van, hogy “hátha látja valaki” – persze a valóságban nem látja senki, és ha látná, az sem változtatna érdemben az üzletfejlesztésen, mivel a Valami – lévén nincs stratégiailag meghatározott célja – sosem érheti el a stratégiailag meghatározott célját.

Szóval tartalommarketing stratégia nincs, helyette ad hoc, mikromenedzselt, kézi vezérléses utasítás kiadva a marketinggel megátkozott kollégának. Így hát Valami mindenképpen kimegy a héten, akkor is, ha ennek az ég egy adta világon semmi értelme nincsen. Mindjárt megmutatom, miért és mennyire káros is ez a gondolkodás és hogy mit kellene csinálni helyette.

A VALAMI ÉLETÚTJA
Mielőtt rátérünk a tartalommarketing stratégia összeállítására, időzzünk még ennél a Valami-témánál pár percet és nézzük meg, mi történik a Valamivel a marketing konkrétumokkal leírható szintjén, azaz a rideg valóságban…

HIRDETÉSI FORGALOM OFF
Mivel a Valami-ről általában még a készítői is érzik, hogy az nem egy sztár tartalom, csak egy csütörtök este sebtiben kirakott középszerű Valami, aminek mindenképpen ki kellett mennie a héten, ezért nem hirdetik, mert annyira azért messze nem büszkék rá. Fizetett forgalmat így a Valami nem kap. Jobban is teszik amúgy, hogy nem költenek a hirdetésre, mert ha hirdetnék, akkor alacsony hatékonysággal, nagyon drágán (magas CPC-vel) lehetne csak látogatókat hozni az oldalra, mivel a Valami általában semmiről sem szól, így senkit sem érdekel.

A weben böngésző emberek azonban minőségi tartalmakhoz vannak szokva; érdekes, szórakoztató, vagy éppen valódi tudást közvetítő tartalmakhoz – ezért a Valami nem hozza lázba őket. A Valaminek sem célja, sem meghatározott célcsoportja nincsen, így egyiknek sem tud megfelelni.

ORGANIKUS FORGALOM OFF
Ha egy profi hirdetési stratégia mentén oda is kerülnek látogatók a Valamire, akkor is gyorsan elnavigálnak róla. Emiatt alacsony time on site érték mellett magas lesz a visszapattanási arány az oldalon és nulla közeli lesz a közösségi megosztások száma – ez a google bot-jainak olyan, mintha rózsazsín villogó neonbetűkkel kiírnád az adott oldalra, hogy “Tudom, hogy egy összehányt vacak, de parancsra tettem… Nehogy foglalkozzatok vele!”

Így a crawler robotok bevésik rá a fekete pontot, ezért a keresőóriás nem is jeleníti meg a keresések találati listáján – így az organikus forgalomtól is elbúcsúzhat a Valami. Se fizetett forgalom, se organikus – eddig kettőből semmi!

KÖZÖSSÉGI FORGALOM OFF
Hiába osztják meg a készítők a Valamit a cég Facebook oldalán, ahol van 3,000 követő, ennek alig 0,8 %-a fogja látni, ami összesen 24 ember. Az a 24, aki látja, sem fog rákattintani, így nem fogja megosztani sem, ezért közösségi oldalakról származó forgalom sem lesz. Mivel eddig három forgalmi forrásból senki nem látta a Valamit, így ajánlani sem tudják az emberek másoknak, és tapasztalatból mondom, hogy a legtöbb Valami gazdája valahogy az email marketingért sem szokta összetörni magát, tehát ez a forgalmi forrás is kiesett. Tehát referral és email forrásokból is nulla lesz a forgalom.

LEFELÉ TARTÓ SPIRÁL
Amikor a tartalommarketing stratégia kimerül abban, hogy ha esik, ha fúj, minden héten új Valami kell, akkor általában az előző Valami szinte azonnal elfelejtődik: Csak úgy lesz ott magában az oldalon éveken keresztül, 404-essé kopott linkjeivel és közben nem hoz egy árva fillért sem a konyhára. Nullát. Semmit. Nagy, büdös Zérót! De legalább nem árt senkinek, nem igaz? Sajnos nem… további izgalmak itt érhetők el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!