Leértékelték a márkád: sírsz és támadásba lendülsz, vagy esetleg más eszközökhöz nyúlsz?

Leértékelték a márkád: sírsz és támadásba lendülsz, vagy esetleg más eszközökhöz nyúlsz?
Két dologtól nem kell megijedni: az egyik, hogy visszajelzéseket kérjünk a vásárolóinktól, a másik pedig a negatív kritikák.

A vásárlóktól származó értékelések, legyen szó a Facebook, a Google vagy az Árukereső felületéről, nagyon fontos építőkövei márkánknak, egyben marketingeszközként is igen értékesek. A leendő vevők elsöprő többsége ugyanis elolvassa ezeket a visszajelzéseket, mielőtt vásárol: egy 2017-es felmérés szerint a vásárlók 97 százaléka figyel rájuk - írja a kosarertek.hu. De mit tehetünk, hogy a sok és pozitív hangvételű értékelésünk legyen? Hogyan használjuk ki a lehetőségeket?

1. Nem szégyen kérni!

A vásárlói visszajelzés olyan dolog, ami nem jön magától, kérni kell! Ne legyünk ezzel kapcsolatban szégyenlősek, hiszen nincs ebben semmi kínos. Gondoljunk rá úgy, mintha egy jó barátunktól kérnénk kölcsön a csavarhúzó-készletét. Kérjük egyenesen, négyszemközt, ne várjuk, hogy a vásárlónk magától kitalálja, hogy szükségünk van rá. Senkinek semmibe nem kerül, csak egy kis figyelmesség, ami nekünk viszont nagyon sokat jelent.

Hogyan csináljuk? Például küldjünk személyre szóló emailt a vásárlónak, amiben linkeljük azokat az oldalakat, ahová a visszajelzést várjuk. Ne sokat, csak mondjuk a fent említett 3 legfontosabbat. Kíméljük meg őt attól, hogy keresgélnie kelljen, legyen ez neki csak pár kattintás. Használjunk ki minden alkalmat, hogy begyűjtsük a pozitív visszajelzést, akár személyesen is!

2. Egy negatív értékeléstől nem dől össze a világ. Sőt!
Mindenki kap rosszabb osztályzatokat. Ahogy a suliban így volt, úgy az üzleti életben is előfordul. Nincs tragédia, nem szabad kétségbeesni. A legrosszabb, amit ilyenkor tehetünk, ha a visszajelzés íróját meghazudtoljuk, verbális támadást intézünk irányába. Az sem jó, ha semmit sem mondunk, hiszen az értékeléseket olvasók ez alapján negatív képet alakíthatnak ki rólunk.

Akkor mit csináljunk? Írjunk olyan választ, ami pozitívba fordítja a negatívumokat. Ha a forgalmazott termékkel szembeni kifogás alapján pontoztak le minket, legyünk meglepettek, hogy az nem felel meg a legmagasabb minőségi elvárásoknak, ajánljunk fel cserét vagy akár indítványozzunk személyes találkozót. Hangvételünk legyen vidám, pozitív, de a problémát vegyük komolyan. Egyúttal használjuk ki a lehetőséget céges filozófiánk, üzletpolitikánk fontos elemeinek részletezésére. Főként mindig biztosítsuk a vevőt, hogy számunkra az ő elégedettsége mindenek felett áll. A cikk itt folytatódik!

Mindehhez hozzájön még, hogy az a webáruház, aminek egyetlen rosszabb pontszáma sincs, a látogatók 95 százalékában gyanút kelt: cenzúra és hamis értékelések sejlenek fel bennük. Így néhány gyengébb osztályzat még jól is jön a hitelességünkhöz.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!