Lean Marketing: a siker titka?

Lean Marketing: a siker titka?
Nem is olyan régen került a hazai könyvesboltok polcaira magyarul a Lean Startup című könyv. A módszertan úgy tűnik a marketing világában is működik.

Eric Ries könyvét érdemes elolvasni mindenkinek, de főleg azoknak, akik úgy gondolják, hogy hatékonyabbá kellene tenniük a tevékenységüket. A Marketing Techblog egyik szerzője most összeállította a marketingesek számára is működő "lean" stratégiát, amelyet egy infografika keretében meg is osztott.

Az eredeti Lean gondolkodást egy kicsit kiegészítette, a Build - Measure - Learn (Készítsd el - Mérd meg és Szerezz tapasztalatokat) kört átalakítva valóban ütőképes megoldási stratégiákat építhetünk fel.

Definiáld a céljaidat
Pontos célcsoport, pontos üzenet nélkül nincs eredmény.

Definiáld a metrikákat
Mérj pontosan olyan adatokat, amire szükséged van, viszont dobd ki a felesleges és zavaró adatokat.

Alakítsd ki a taktikát
Fogalmazd meg, milyen módszerekkel szeretnéd elérni a kitűzött célokat.

Vidd végig a stratégiát
Alkalmazd a kiválasztott módszereket, szólítsd meg a célközönséget és vizsgáltd meg az hatást. Ebben persze benne van az értékeld a méréseid eredményeit és a finomítsd a tevékenységeket is.

A módszertan részletei alább tanulmányozhatóak.