Kínai cégek kezében a digitális reklámpiac 10 százaléka

Kínai cégek kezében a digitális reklámpiac 10 százaléka
A Google és a Facebook a legerősebb a digitális reklámpiacon, de az Alibaba és a Baidu is egyre jelentősebb részesedést mondhat magáénak.

2014-ben a digitális hirdetésekre fordított összeg összeségében el fogja érni a 146 milliárd dollárt. A Facebook és a Google továbbra is a vezető helyen marad, legalábbis az eMarketer előrejelzése szerint.
A Baidu és az Alibaba a listán a harmadik és negyedik helyet szerezte meg 4,68 és 4,66 százalékkal részesednek a világ digitális hirdetési költésiből. A Facebooknak sikerült az idei évebn két százalékpontos növekedést produkálnia az előző évhez képest, az Alibaba és a Baidu részesedése szintén növekedett, a Google részesedése ugyan csökkent 0.45 százalékponttal, de még így is toronymagasan vezet a versenytársai előtt.

A SINA-t és a Tencent-et is beleszámítva, amelyek a piac részesedése összeségében 1,21 százalék, a kínai cégek birtokában van a digitális reklámpiac 10,55 százalékát. Az Alibaba és a Baidu befolyása évről évre növekszik. Az Alibabának különösen a mobil internet piacon sikerült óriási, 5 százalékpontos, növekedést produkálnia az idei évben. A két cég óriási növekedésének hátterében az áll, hogy Kínában az utóbbi évben extrém gyorsasággal növekedett a mobil eszközök elterjedése, az idei évben ez elérte a 600 százalékot.

A cikk forrását itt olvashatja.