Kikről feledkeznek meg a marketingesek?

Kikről feledkeznek meg a marketingesek?
Korunk reklám guruinak fő célközönsége kétségtelenül a tinédzserek és huszonévesek korosztálya, ami mindig kapható bármilyen újdonságra. Óriásplakátokon, tévéreklámokban és internetes bannerekben is humoros utalásokkal és bulizós felütésekkel igyekszenek hatni fiataljaink vásárlási szokásaira. Azonban, nem vezet-e ez a specifikus marketing ahhoz, hogy esetleg elsiklanak az egyik legnagyobb vásárló erővel rendelkező korosztály, a “baby boomers”, vagyis a 50-70 évesek felett?

Bizonyára sokan visszahőkölnek, hogy ugyan mit venne ez a közel nyugdíjas generáció. Azonban, a konkrét számok, adatok hatamas vásárlói potenciált mutatnak. Az amerikai társadalom számának negyedét, míg a nemzeti fogyasztás közel felét adja ez a bizonyos elhanyagolt nemzedék. Egy ilyen óriási vásárlótömeg mellet, mely évente 7 milliárd dollárt költ, nem mehet el szó nélkül egy valamirevaló marketinges sem.

Ne felejtsük el, hogy ez mindenidők legfiatalosabb és legegészségesebb nyugdíj közeli nemzedéke. Mint mondják: “a 60 az új 40”, ami jól látszik vásárlási szemléletükön is. Rajonganak mindenért, ami új. A “baby boomers” generáció 48%-a okostelefont használ, miközben a teljes felnőtt társadalomra vetítve ez az arány csupán 29%. Megdöbbentően sokan, közel 80%-uk hetente vásárol az interneten.

Mivel már gyermekeik kireppentek a családi fészekből, így bőven van szabadidejük, melyet hobbijaikra, egészségükre és utazásra tudnak fordítani. Bizonyára sokakat meglep, hogy az iPad használók harmadát, a hajós körutazások vendégeinek 47%-át és a leggyorsabb növekedő Facebook-ozók táborát is ők adják.

A statisztikák ismeretében érdemes lehet újragondolni a cégeink marketingstratégiát, nehogy épp az egyik fő vevőbázist hagyjuk figyelmen kívül.

Források: Babson Research Group, Nielsen, Pew Research Center