Két arannyal jutalmazták a Republic Groupot Londonban

Két arannyal jutalmazták a Republic Groupot Londonban
Hazánk üstököseként tarol világszerte a csupán fél éves, 100%-ban magyar tulajdonú öblítőszer márka, a Souldrops. Amerika legnagyobb reklámszakmai versenye, a Clio Awards után a LIA Awards 100 zsűritagja is kitüntetésben részesítette a Republic Group által tervezett termékcsomagolást. Két kategóriában is aranyat szavaztak neki, mely egyedülálló eredmény eddig a magyar reklámszakma történetében.

Az 1986-ban alapított London International Awards-ot (LIA) a nemzetközi reklámszektor legnívósabb díjai között tartják számon, amelyet évről-évre a világ legnevesebb branding- és art szakértői ítélnek oda 19 kategóriában a leginnovatívabb márkamegoldásokat felsorakoztató márkáknak, illetve ügynökségeknek. A zsűrizésben idén olyan neves szakemberek vettek részt, mint David Kolbusz, a Droga5 kreatív igazgatója, Tham Khai Meng, az Ogilvy&Mather nemzetközi társelnöke és kreatív igazgatója, valamint Amber Finlay, a Converse globális brand kommunikációs igazgatója. A LIA credoja szerint a díjak megítélése során a kreativitás mellett a márkastratégiai megközelítést, illetve a célcsoportot megszólító üzeneteket is vizsgálják annak érdekében, hogy a díjazott projektek minden szempontnak tökéletesen megfeleljenek.

A Souldrops hatalmas, eddig soha nem látott sikert hozott Magyarország számára a nemzetközi porondon, mivel eddig semelyik hazai márka nem tudott két aranyat elhozni a LIA-ról. Ám a neves elismerések mellett az öblítőszermárka fogyasztói oldalon is elvitathatatlan eredményeket ért el: szinte 6 hónap alatt 15%-os piaci részesedésre tett szert hazánk mosószer piacán, mely a valaha volt leghatékonyabb mosószer márkabevezetés Magyarországon. „Számunkra azért rendkívül fontos valamennyi nemzetközi díj, mert visszaigazolást kapunk arról, hogy az unortodox koncepciónknak létjogosultsága van. Az az üzleti modell, amit felállítottunk, és az a vásárlói szemlélet, amelyet kialakítottunk, jó út. Sőt, talán az egyetlen út egy startup számára.

A nemzetközi díjak különösen erősen rávilágítanak arra, hogy nehéz prófétának lenni saját hazánkban. A világ egyik legrangosabb eseményén, New Yorkban elnyert CLIO ezüst díj után különösen jó érzés két arany díjat elhozni az egyik legnagyobb presztízsű európai versenyről, főleg annak tükrében, hogy némely magyar versenyen még shortlist-re sem tartották méltónak a magyar szakemberek. Különös fricska, illetve görbe tükör ez a magyar szakemberek számára.” – nyilatkozta Bóna Richárd, a Souldrops alapítója és ügyvezető igazgatója.

A nemzetközi elismeréseknek emellett Magyarországon is komoly értéke van: a hazai ügynökségeket rangsoroló ügynökségi top listában a LIA 900 pontot, míg a Clio Awards 1050 pontot jelent, tehát a külföldi versenyeken szerzett pontok a magyar díjakhoz képest jóval többet számítanak egy-egy ügynökség megítélése szempontjából.

„Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Republic Groupot és a Souldrops-ot New Yorktól Londonig az egész reklámszakma elismeri. Úgy gondolom, egy londoni vagy new york-i elismerés mindenki számára egyértelmű mutatója annak, hogy egy márka kézzel fogható, kereskedelmi értéket kap tőlünk.” – tette hozzá Furák András, a Republic Group portfólió igazgatója.

„Büszke vagyok arra, hogy az idén 20 éves Republic Group 2017-ben még mindig a csúcson van és a nemzetközi versenyeken a legtöbbet díjazott magyar ügynökséggé vált. Hatalmas öröm, hogy ebben az évben a magyar reklámszakmát a Republic képviselheti a legautentikusabban a legjobbak és legnagyobbak között.” – mondta Márton Szabolcs, a Republic Group kreatív igazgatója.