Karácsonyi vásárlás a közösségi médiában

Karácsonyi vásárlás a közösségi médiában
Karácsony az interneten is csúcsidőszak, főleg az ünnepek előtti hetek, amikor mindenki vásárol, információt szerez vagy ajándékokat böngészget.

A békés ünnepi szezon előtt elképesztő forgalmat generálnak a felhasználók. A fekete péntektől kezdődően egyre növekvő a nyomás az online áruházakon. A webshopok tulajdonosai sok esetben az éves forgalmuk nagy részét ilyenkor realizálják.

A közösségi média is meglehetősen aktívan kivesz a részét az ünnepekből. A hirdetések tömege igyekszik valamit eladni a felhasználóknak. A Crowdtap által megkérdezett 3000 felhasználó meglepő módon azzal lepte meg a kutatókat, hogy a idén a közösségi média felülkerekedett a hagyományos médián.

2014-ben az inpiráció keresgélők száma 13 százalékos növekedést mutatott a közösségi médiában, míg az ajándék keresők száma 17 százalékkal növekedett tavaly óta. A Facebook a legnépszerűbb vásárlás befolyásoló tényezővé nőtte ki magát, miközben a televízió jelentősen csökkent idén.

A felhasználók többsége az árcsökkenések többségéről is a közösségi médián keresztül értesül, a vásárlások egyre növekvő százalékát online intézi. Az idei "Fekete Péntek" már nem csak a hagyományos boltokat ostromolta meg, az online oldalak is hatalmas nyomás alá kerültek. Egyesek annyira nagy forgalmat bonyolítottak, hogy nem is bírták szerver kapacitással az ajándék vadászok tömegét.

Az alábbi infografikával az idei karácsoyi helyzetet örökítette meg a CrowdTap felmérése.