Jön a neuromarketing kora

Jön a neuromarketing kora
A legnagyobb formátumgyártók is érdeklődnek a Synetiq iránt. A magyar fejlesztésű rendszer alapítója világszerte nyitottságot lát megoldásukra.

Ottlik Dáviddal találkoztunk a DLD Fesztiválon Tel-Avivban, aki arról mesélt, hogy a neuromarketinggel foglalkozó cégük a legnagyobb tévétársaságoknak dolgozik mostanában. A vadonatúj technológia segítségével kiválóan meg tudják mondani előre, hogy egy új televíziós produkció, vagy egy reklámkampány milyen fogadtatásra számíthat a nézők körében.

(Az Internet Hungary konferencián egy teljes napot (szeptember 29.) szentelünk a témának. A neuromarketing program itt tekinthető meg.)

A Neuromarketing igencsak fiatal technológia, amely erősen a tudomány határait súrolja, s mint ilyen nem nagyon vannak régóta bejáratott megoldásai. A Synetiq így mondhatni úttörője a témának. A csapat, a nézők agyhullámaiból, szemmozgásából és egyéb idegi visszajelzéseiből von le következtetéseket. Ehhez persze a legmodernebb eszközökre és rengeteg kutatásra van szükség.

A technológia igen költséges ezért főképpen azok engedhetik meg maguknak, akiknek sok múlik a sikeren, vagy a bukáson. Egyértelmű például. hogy a milliárdos licenceket értékesítő műsorformátum készítők, mint az Endomondo, vagy a nagy TV társaságok, mint a BBC vagy az HBO érdeklődik a technológia iránt. A méréseket a csapat önkénnteseken elvégzi és annak eredményeit kielemezve a megrendelőnek egyfajta előzetes értékelést ad a leendő műsor felhasználói reakcióiról.

A Synetiq Izraelben a világ két legnagyobb formátum gyártóját kereste meg, illetve a DLD fesztiválon is bemutatkozott befektetők előtt, de világszerte keresi a partnereket. A technológiájuk már több esetben bizonyította hatékonyságát, így erős érdeklődés mutatkozik a fiatal, magyar startup munkája iránt.